Her kan dere dele erfaringer og tipse om gode tur steder. Har du en skikkelig god erfaring må du også gjerne sende den til oss så kan vi lage en egen avdeling på dette etterhvert. Mail oss på redaksjonen alfakrøll barnetmitt.com
Vennlig hilsen jordmor Siri
Trenger litt hjelp for å planlegge Thailand ferie :-)
21:18 11.02.2008
Hei,
Vi har fått en liten gutt, og planlegger en Thailandsferie til neste høst (er litt tidlig ute - siden jeg skal bestille turen som en bonusreise). Kona og jeg har bra med erfaring med ferier uten barn, men vi mangler endel når det kommer til småbarnsferie. Vanligvis har vi bare kjøpt flybillett og planlagt feriene fra dag til dag.
Vi ønsker ikke å gjøre dette denne gang og håper dere har litt tips/hjelp til fine steder vi kan booke før vi reiser på ferien. Håper på noen spesifikke tips om steder å besøke eller bo i enten Phuket, Krabi eller Khao Lak området.
Jeg har vært i Patong tidligere (likte ikke stedet noe spesielt - synes kansje det var litt bråkete for en småbarnsferie) og på Phi Phi (synes det var topp der men vet ikke om jeg ønsker å dra med familien ut på en liten øy). Vi fått anbefalt noen steder i Raylei West (Raylei Bay Resort), videre har endel snakket om Koh Lanta området (hørt litt variende tilbakemelding - noen som har vært der? - evt hvor bodde dere). Har også hørt at noen har bodd hos et norskt ektepar i Chalong Palm Recidence i Phuket - har noen hørt om dette eller prøv det? Har også tenkt endel på Khao Lak - men har ikke fått noe informasjon fra kjente om steder å bo på (noen som vil dele erfaringer derfra).
Et siste spørsmål er rundt bo form. Vi tenkte i utgangspunktet hotell men har også sett på leiemarkedet på Finn.no. Ligger veldig mye for utleie - er det noen som vil dele noen erfaring rundt dette?