Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Kan dere lese dette og si hva dere mener?
20:07 10.02.2008
Jeg og barnefar har delt omsorg/samvær for vår datter på 7år.
Slik har vi hatt det i 6 år nå, men nå begynner det å bli problemer.
Jeg har giftet meg på nytt å fått ett barn til og barnefar har fått seg samboer for ca 1,5år siden.
De siste gangene jeg har levert jenta til sin far, så har hun grenet og sagt at hun vil være hos mamma. (Far står da 2meter ifra og hører alt sammen)
Hos meg har hun hatt samme regler hele tiden, men hos far har det vært litt fram og tilbake. Etter at samboeren flyttet inn, så har far fått seg ny jobb. Han er nå avsted mandag, tirsdag og onsdag, og da er hun hjemme sammen med stemor.
# Hos dem må hun legge seg mellom halv 7og halv 8.
# Får ikke lov å ha venninner på besøk
# Får ikke lov å besøke bestefar pga stemor ikke liker ham
# Får ikke lov til å gå på besøk til venninner heller.

Hos meg:
# Legger seg ca 8- halv 9.
# Kan besøke dem hun vil og ha besøk av hvem hun vil
# Får være ute frem til barnetv.
# Har kjempegodt forhold til mormor og morfar.

Er jeg for slakk med henne eller er far og stemor for strenge?
Hos far må hun gjøre 5 sider med ekstralekser hver dag (De mener at hun må det siden 1.klassepensum er for lett for henne) Mens jeg ber henne gjøre skoleleksene, og viss hun kjeder seg en stund, så kan hun gjøre i ekstraboka, men det er frivillig.

Jeg vil så gjerne gjøre det beste for jenta mi!! Men akkurat nå så tror jeg ikke at 50/50 er det beste for henne lenger. Hun lever jo to forskjellige liv.....

Har prøvd å prate med far, men det er jo som å prate med en vegg.
Har foreslått at han kan ha henne de dagene han er hjemme fra jobb, slik at hun ikke er hjemme med stemor alene, men NEI!
Skulle jeg kanskje be om en ny meklingstime slik at vi begge får sagt hva vi synes?

Og kan jeg ta jenta mi ned på helsestasjonen for en prat med helsesøster? Tenkte kanskje hun kan få jenta til å si til henne hva hun synes om denne situasjonen hun er i..... Kanskje lettere for henne å prate med helsesøster......??

Hva bør jeg gjøre?

(Sikkert noen som sier at jeg bør la henne få bo hos far, siden jeg vil kutte ut 50/50. og det er forsåvidt greit nok, men far jobber såpass mye at da blir hun boende kun hos stemor, og det er ikke riktig i mine øyne så lenge jenta har en bio-mor og en bio-far)
Spotlight
Sv: Kan dere lese dette og si hva dere mener?
10:37 11.02.2008
Hjelpe meg.
Hvorfor må hun legge seg så tidlig? Hun trenger vel ikke mer søvn hos far enn hos mor?
Det er jo ikke normalt for skolebarn å legge seg rett etter barne-tv, nei dette er ikke riktig.
Også det med ekstraleksene. Her dreper far og stemor alt som heter skoleglede. Det som kan skje, er at hun blir skolelei mye fortere enn nødvendig og det er vel ikke meningen.

Stå på ditt og ikke gi deg!
Lizzieen
Sv: Kan dere lese dette og si hva dere mener?
17:14 19.04.2008
Dette synes jeg hører veldig rart ut, hva er grunnen til at det er så strengt når hun er sammen med stemor? Kan det være slik at stemor ikke liker å være sammen med jenta di? At en syvåring skal i seng så tidlig høres helt urimelig ut.

Å holde henne borte fra vennene sine ødelegger veldig for henne i forhold til det sosiale samspillet med venninner. Kanskje går hun glipp av aktiviteter eller sosiale sammenkomster, noe som kan gjøre det vanskelig for henne å bygge eller beholde vennskap?

Hvis far ikke er hjemme i det hele tatt når jenta skal være der kan det ikke være noe poeng i at hun skal være der? Det er jo han som har samværsrett, ikke stemor! Jeg synes dette høres ut som en meget god grunn til å inngå ny mekling, jeg tror ikke jenta di er tjent med å være alene smmen med stemor så mye av tiden.

Kanskje han ikke vil gi opp 50-50 ordningen fordi han er redd for å måtte betale bidrag hvis du får henne mer av tiden? Stå på for at jenta di skal ha det bra, håper dette ordner seg for dere!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)