Silje blir 5 år i mai, og hun skal egentlig ned å stelle seg og legge seg etter barne-tv, (hun spiser kvelds i mens hun ser der),men det hender at vi setter over på playhouse channel, og den slutter kokka 19, så da er det ned på badet og stelles, og så er det lesing, og da er ofte klokka blitt 19.20..
Hender i helgene at hun sitter oppe lenger, men ikke ofte, hender at vi er på besøk også og da er vi hjemme litt seinere..
Her blir det som Silje&Elias. Vi går på badet i 19 tiden og i seng og sover rundt halv 8!! :)
I helgene har vi som oftes besøk eller borte, så da kan det blir både 20-21-og 22 på kvelden...alt ettersom om det er barn med i besøket!! :) Men søndagen er samme som hverdagene, kanskje enda tidligere, kan til tider være i seng før 19 da...alt avhengig av dagsform!! :)
mine to er som oftest i seng mellom 19-20:)
Ihelgene er d ofte lengre..
Men de har begynnt å tulle seg sånn for tiden, og skal liksom på do og drikke osv hele tiden, skal bare skal bare liksom, arg blir gal... noen tips?
Vår sønn har gått på badet 19.30 så lenge jeg kan huske. han er i seng til 19:45. Men han kan vi ikke legge noe tidligere siden han våkner alt i fra 6-8 om morgingen.
Gutten min(4) er stort sett i seng kl. 20. Har alltid vært leggetiden her i huset og den gjelder for jenta på 7 også. Blir litt senere i helgene, men jeg prøver at de er i seng sånn ca. 20.30- 21.00 senest.
Etter barnetv er det tannpuss og lesing i senga. Sover kl 19. Er vi på besøk eller har besøk får han være oppe lengre, men i hverdagen sliter han med og holde øynene oppe fra kl 18 så da blir det natta etter barnetv.
Våre tre er i seng mellom halv åtte og åtte, de er 3 1/2, 5 og 8 år. Fortsetter å legge dem samtidig også så lenge det ikke kommer klager fra noen av dem...
I helgene får de være oppe litt lengre, men er i seng senest halv ti.
19.00 er det på badet 19.15 er ho i senga og før 20.00 har ho sovnet.
Ho er 5 år.
I helgen på fredag er ho oppe til 21.00 og det sammme på lørdag.
(Da ar vi litt tid for oss selv bare ho og jeg uten minsten)
Anonym
Sv: Når legger deres 4 åringer seg for natten?
22:11 8.04.2008
Vi legger henne mellom 19:30 og 20:00. Det er som regel ikke forskjell på hverdag og helg, men når vi har besøk eller er på besøk, blir det ofte en time senere i seng.