Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Uff, jeg er en "hysterisk" mor!!
19:56 6.02.2008
Jeg er en mamma, som ble ertet mye da jeg var skolejente. Dette er ting som har brent seg veldig fast og som jeg sliter med ennå. Men over til problemet. Gutten vår er litt lite tøff av seg, og tar lett til tårene hvis noen er ufine i språket mot han eller han føler seg urettferdig behandlet. Ei jente i klassen hans er skikkelig fæl i munnen mot han (ikke bare mot han, men mot voksne også, f.eks kan hun stå å skrike ditt rasshull til bussjåføren som ber henne sitte i setet.), og i dag satt gutten vår og fortalte hvordan han opplevde skoledagen og henne + broren hennes (han er 2 år eldre og gjør alt som søsteren sier). Så problemet, jeg får nesten panikk, og blir nesten hysterisk og har mest lyst til å dra til disse foreldrene og be dem skjerpe ungene sine, men samtidig er jeg redd for at dette "bare" er barnestreker, og at de ikke er ute etter å erte gutten vår, men at han tar det mer ille opp enn det er. Men så er det det med hva jeg opplevde av svik, erting osv da jeg var liten, og vil jo ikke at han skal få de samme opplevelsene heller. Uff, måtte bare få ut litt gørr. Skal jeg ta en prat med læreren og spørre om dem har samme oppfattelsen av saken, evt kan følge litt med. Eller gjør jeg han er bjørnetjenste og at saken "kun" er ei fjør, som da blir til fem høns. Er så usikker og litt redd på gutten min sine vegne.
Anonym
Sv: Uff, jeg er en
22:33 6.02.2008
Jeg ville nok ha tatt det der med læreren og det at han gråter lett gjør jo han til et offer som ikke kommer med motstand, altså en som det er "trygt" å erte om du skjønner hva jeg mener?
marie-s
Sv: Uff, jeg er en
18:30 15.02.2008
jeg er på samme måten som deg, tidligere mobbeoffer og redd for at gutten min skal bli likedan.
Nå er han også en som ikke tar så veldig mye igjen, og som føler seg mobbet, selv om det egentlig er uskyldig morro fra barna selv. (det har jeg flere ganger sett med egne øyne)

Snakk med både læreren og gutten. Snakk med læreren om hvordan gutten føler seg, og snakk med gutten og si at han ikke skal bry seg, og at barna ikke skjønner at han blir lei seg.
Lizzieen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)