Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

en hilsen fra Phuket
 07:14 5.02.2008
Vi er her nede na! Kom for et par dager siden med snuppa som er 4 mnd gammel. Flyturen gikk utrolig bra! Til tross for ekstra 2 timer i flysetet grunnet sno pa gardermoen sa var snuppa saaaa flink. Kun litt grating for hun fant roen og sovnet i sin lille flyseng pa veggen.
Hun har greid tidsforskjellen og varmen sa flott og har vart i stralende humor siden vi kom! Faktisk nesten ingen skriking overhodet her nede, hun er mye blidere enn hun har vart hjemme. Thaiene forguder henne, det er nesten too much og snuppa eeeelsker det! Hun smiler og shower som bare det. Om kvelden sover hun fint i vogna si mens vi spiser og sa vakner hun opp for a fa med seg dagens siste sjarmrunde! De tingene som ikke er sa bra her nede er at det er stygg trafikk og ikke goy a ga med barnevogn her. Fortau er det ikke sa mye av, sa trilling langs veien er skummelt. Det andre er at turismen har okt sa utrolig mye. Det er knapt ledige plasser pa stranda i det hele tatt. Prisene er hoyere og det foles litt mindre "ekte thailandsk" enn da jeg var her for 2 og 3 ar siden. Men men....sann er det bare. Verden gar framover, ogsa pa phuket. Vi koser oss. varet er nydelig og maten er god. Temperaturen ligger pa 32-35 grader og vannet er varmt!
Planlegger-mamma
Sv: en hilsen fra Phuket
 10:25 5.02.2008
Åååååå....!!! Det var veldig hyggelig å høre at alt går så bra!! Nå er det 45 (!) dager til vi reiser til Phuket. Gleder oss så utorlig mye, men må nok innstille oss på at det har skjedd en del siden vi var der for 2 år siden.

Håper du holder oss oppdatert og gir oss hint om det noe du skulle ønske du hadde tatt med eller ikke tatt med?

Ha en fortsatt super ferie!!!!!
siv79
 13:43 5.02.2008
Så kos med en liten hilsen. Vi drar til Phuket på fredag. Vi skal til Surin beach.Gleder oss masse nå. Skal ha med datter`n vår på 11 mnd. Her i Oslo snør og regner det nå.... så 32-35 grader høresveldig bra ut...

Kos dere masse!
Endelig spire i magen
 23:41 5.02.2008
Hei! Vi skal til Thailand i mars, og jeg lurte på om du kunne svare meg på noen prakiske ting jeg lurer på:
- hvordan fungerer det med sol og skygge, er babyen deres ute i sola i det hele tatt? Hva slags solkrem og beskyttelse ellers bruker dere på babyen?
- har dere babyen med i vannet?
- hva med mygg - bruker dere myggnetting? Og myggspray - i såfall hva slags?

setter pris på svar! - er ellers klar for å ta imot alt av praktiske tips.
samuraibeibi
 05:31 8.02.2008
Hei! Skal svare sa godt jeg kan.
Ang sol og skygge sa prover vi a holde babyen i skyggen. Bruker Vichy faktor 50 pa henne og har vogn med god kallesje. Nar hun bader sa gjor hun det pa skyggesiden i bassenget eller hun har pa seg en langermet body i vannet. Har kjopt et par saronger og noen klesklyper her nede som ogsa er greie a lage skygge med. Vi voksne blir ikke riktig sa brune som vi pleier nar vi er her da, det blir jo mye sitting i skyggen og hviling pa rommet, sann er det jo nar man reiser med de sma, vi har det fint for det!

Babyen bader i bassenget pa hotellet. Hun er vant til basseng fra babysvomming hjemme og temperaturen er deilig. Men hun far ikke ha hodet eller ansikt i vannet da jeg ikke vil hun skal drikke noe av det. De er her daglig og tar prover av vannet sa det virker som de holder god kvalitet.Pleier a dusje og vaske henne nar vi kommer pa rommet igjen.
Har hatt henne med i sjoen og badet en gang, en liten dupp bare. Har ikke vart pa stranda sa mye enna, tenkte a ta det rolig i starten.

Bruker myggnetting om kveldene, selvom vi ikke har hatt saerlig plager med mygg. Vi voksne bruker mygg rollon kjopt her nede og pa babyen har vi brukt litt av Johnsen&Johnsens baby myggolje som man far kjopt her.

Jeg tror vi har med alt vi trenger og mere til. Det meste er jo a fa tak i her nede ogsa. OG man kan sende klaerne til vask sa kommer de rene tilbake neste formiddag. Ang bleier sa hadde med oss Pampers til de forste dagene og sa kjopte vi Huggies som fungerer helt greit.
Det vi har med oss er lette (veldig lette) klar til babyen. Noen leker og noen helsetepper. Solkrem. Og baby banz solbriller som vi kjopte pa apoteket. De er gull verdt, bade for at de er bra for babyens oyne i det sterke lyset og for at ALLE synes hun er sa kul med dem! Hun drikker mye vann og vi koker flaskene hennes i vannkoker pa rommet. Smokkene og lekene ogsa. Og gulpe-koseklutene hennes. Sa det blir helt rent og pent. Bruker anti-bac hele tida, ta med mye. Thaiene er ville etter babyer og vil ta pa henne hele dagen lang. Det er helt vilt!
Planlegger-mamma
 11:45 11.02.2008
Tusen takk for svar! Det er så mye lettere å forberede seg med litt førstehåndskunnskap. Ha fortsatt god ferie!
samuraibeibi
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------