Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Sykdomsdebatten

Her kan dere utveksle erfaringer om barns sykdom fra de er nyfødte til de er i tenårene. Noen ganger er det kjekt å høre om andres erfaringer og gode råd, eller kanskje du har noen erfaringer å dele med andre selv?
Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva er "akseptabel" vektnedgang hos babyer som er syke?
00:17 1.02.2008
Har en gutt på 6 mnd som har spydd på 6 døgnet nå... har vært til både legevakt og fastlege, men siden jeg får i han veske så sier de jeg skal ta det med ro og det går snart over...

Men når vekta på et så lite barn raser ned.. Er det noen grense for hvor mye de kan gå ned.. Er jo ikke bra får en liten baby å rase ned for mye vi vekt heller... og det er jo grenser for hvor lenge de kan leve på vann...

Han har spist kun mm etter at han ble syk.. eller de første døgnene tålte han ikke det heller.. i dag ga vi grøt da vi trodde han var blitt så mye bedre, men tålte det ikke enda...
Kastet opp noe helt fryktelig i stad..
Anonym
Sv: Hva er
23:50 1.02.2008
Huff dette hørtes ikke noe greit ut. Desverre er det slik at de legger ikke inn barn så lenge de drikker selv og egentlig skal du være litt glad for det, for alle barneavdelingene er nå så fulle av RS virus og det vil du ikke ha i tillegg.
Desverre vet jeg ikke noe om hva som er grenser for hva barnet kan miste av vekt. Men forsøk å dokumenter alt. Alt han spiser, kaster opp, vei bleiene, ta temp osv. Ta kontakt med helse stasjonen din og få en kontrollvekt av han. Hvis de er bekymret kan kanskje de hjelpe deg å få hjelp.
Uansett, forsøk å gi bite små måltider til han. Vær mest opptatt av væske og ikke press så mye på med mat. La han få hvile masse og pass hele tiden på at hn ikke blir for varm, vi vil jo ikke fremprovisere en feberkrampe på han.
Ikke mange råd, men håper det går bedre snart.
Ps skriv gjerne litt mere om hvordan det går.
Ha en spyfri natt. klem meg.
Mina`n
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------