På denne debatten kan dere utveksle gode råd og stille spørsmål til hverandre i forhold til den situasjonen dere er i. Vi har også ambisjoner om å bygge opp en oversikt over de forskjellige forbundene som finnes her til lands, så har du noen gode tips, send meg gjerne en mail. Du finner denne oversikten inne på "linker"
Vennlig hilsen jordmor Siri
UFF JEG ER HELT OPPGITT OVER MIN EGEN SITUASJON.
13:06 29.01.2008
Jeg har nå slitt psykisk etter i livet mitts største tarume i 2004. Sliter med betennelse i skulder og er operert, men har fortsatt smertehel*****. Fikk inviglet midlertidig uførestønad for 2 år. 1 år har allerede gått.
Pga depresjon og angst har ennå ikke klart å finne en psykolog. Fikk flere sider med navn på psykologer jeg kunne ringe til. Det er jo ikke bare bare synes jeg å finne en psykolog.
Nå har jeg allerede fått innkalling til NAV om en uke hvor jeg må hva slags hoved og delmål jeg har og tiltak og virkemidler for fremtiden.
Hva skal jeg si, når jeg sliter sånn med depresjonen min at jeg ikke tør å gå ut en gang, hvordan skal jeg da komme meg ut til psykologer og etc.
Jeg trodde jo selv at jeg skulle klare å blir såpass bra og frisk slik at jeg kunne begynne å jobbe igjen tross smertene mine. Jeg er så sinne på meg nå at tiden bare går og går, hva skjer når de 2 år er ute og blir vel tvunget til å arbeidslivet igjen. Situasjonen kan jo forandre seg, men per i dag er alt bare sorg og ork.
Jeg skjønner ikke hva jeg skal svare på målene de spør meg om. Uff som jeg gruer med til det møtet.
Sv: UFF JEG ER HELT OPPGITT OVER MIN EGEN SITUASJON.
15:07 29.01.2008
Stakkar deg. Bare svar at første målet ditt er og å få hjelp mot depresjon og angst slik du kan ha et fullverdig liv i nærområdet ditt.Vil også råde deg til å forklare legen din hvordan du har det. Lykke til.
Anonym
Sv: UFF JEG ER HELT OPPGITT OVER MIN EGEN SITUASJON.
14:12 30.01.2008
Vær ærlig og si at du er for dårlig til å klare å finne psykolog selv. Det må du få hjelp til, enten det er fra NAV, legen din (som kan henvise deg og finne psykologen for deg slik at du slipper å ringe selv), mannnen din eller noen andre.
Det er viktig at du deltar i ditt eget liv og tar ansvar, men på meg virker det som om du fungerer for dårlig til det nå. Får du oppfølging av legen? Står du på medisiner? Hvis du ber legen din kontakte psykiatrisk team i kommunen din (helst gjør det selv til tross for at det er vanskelig) kan det være at du kan få hjemmebesøk.
Det er mange tiltak som kan lette på depresjon og det er viktig at du får den oppfølgingen du trenger slik at du får det bedre med deg selv.