Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Reisedebatten

Hva kan jeg ha med på flyet?
 23:35 26.01.2008
jeg og samboer reiser med to barn under to år til tyrkia, lurer da på om jeg kan ha med ei vogn og ei reiseseng i tillegg til bagasjen vår. Barn under to år kunne ikke ha med bagasje sto der på papirene vi fikk. Men visst jeg tar koffert og ei trille,kan da samboer sjekke inn kofferten sin og ei reiseseng? vi kunne ha med 20 kilo hver. men kommer vogn og reiseseng utenom disse kiloene? er jo egne kollier det da...
Mamma til E&E
Sv: Hva kan jeg ha med på flyet?
 10:31 27.01.2008
Det kommer helt ann på flyselskapet, noen selskaper kan du har med 10 kg til barnet+vogn/reseseng etc. Noen selskaper tillater vogne/reiseseng etc inne i de 10 kg som barnet kan ha med og noen selskaper kan du ikke ha med 10 kg, men du kan ha med vogner/reiseng etc.
Så du må ta en telefon til selskapet å høre med de hva du kan ha med utenom de 2x20 kg dere voksne kan ha med.
Uff håper du skjønte hva jeg skrev, reglene er forskjellige fra selskap til selskap....noe som gjør oss reisende ganske så frustrerte:)

Har reist endel med barnet mitt og blir overrasket hver gang jeg tar denne telefonen før vi skal fly, for allle sier forskjellig i forhold til selskapet vi reiste med sist:)

God tur!
Anonym
 19:44 27.01.2008
tusen takk for svar, skal ta en telefon til flyselskapet vi reiser med og høre.
Mamma til E&E
 14:00 28.01.2008
Som regel kan barn under 2 år ha med seg en vogn hver uten at det går på kilo/baggasjekvote. (vi har da i tillegg lagt litt bagsje i vognene, f.eks: pledd/bleier osv..., når vi reist hjem fra tenerife i november veide dypvogna tli minsten 30kg, og trilla 17 kg..hihi, men ingen sa noe på det)

Men husk å ta vare på plasten du pakker inn vogna i på flyplassen her i Norge, det er nemlig ikke vanlig at de har dette i utlandet..

God tur!
mamma'n til H&TK
 19:39 28.01.2008
Det er egentlig ikke lov å legge noe oppi vogna når den sendes. Bare være oppmerksom på det. Er ikke sikkert de sier noe på det, men hvis det blir borte eller ødelagt får du ingen erstatning for det, verken hos selskapet eller forsikringen.
Anonym
 20:55 28.01.2008
Neida, det er helt riktig det at det ikke er lov. (med tanke på som du sier erstatning osv..) Men vi la som sagt tepper, skitne håndklær og ting det ikke var så farlig med der.
mamma'n til H&TK
 00:35 12.02.2008
Det er egentlig ikke lov å legge noe oppi vogna når den sendes. men hvis det blir borte eller ødelagt får du ingen erstatning for det, verken hos selskapet eller forsikringen.
-------------

......det er akkurat derfor vi reisevante BESTANDIG tar med oss et par ekstra plastposer før vi rusler stille og rolig bort i en krok hvor vi legger "alt av ekstra" i en egen pose, og så ned i vogna, før vi pakker sammen vogna og sender den, nettopp fordi hvis det skulle gå hull på ytterposen til vogna så berger vi det vi smugler med oss ;)

Når smuglingen er utført og vogna er sendt så tar vi bestandig med oss i hvertfall fire poser til for bruk på returen ;)

Rekorden min er;
Vogna lagt ned flatt. En pose lagt under understellet, og en flat bilstol i egen pose oppå ;) Gikk helt perfekt bra....
Slank bakfra :)
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------