Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Hvor enkelt er det å stumpe røyken dagen man tester positivt?
16:19 26.01.2008
Lurer på om noen har erfaringer med dette..jeg er i prøveperioden,og røyker.tenker at det kan ta lang tid før jeg blr gravid,så velger å røyke til den dagen jeg er det.Da har jeg er stor grunn til å kutte helt ut.Er helt overbevist om at jeg skal slutte da,uansett hva! Men hvor enkelt er det egentlig..? Tenker at da får jeg motivasjoen til å slutte,vil jo ikke skade den lille i magen..
Anonym
Sv: Hvor enkelt er det å stumpe røyken dagen man tester positivt?
16:28 26.01.2008
Jeg har alltid tenkt at den dagen jeg blir gravid, da er det slutt. Trodde virkelig ikke det ville bli et problem, men var ikke røykfri før etter 15 fullgåtte uker. De siste ukene var det bare snakk om en røyk i uka, men fortsatt..
Anonym
17:34 26.01.2008
det er ikke så lett å slutte selv om du tester positivt. fordi for meg er det fremdeles uvirkelig at jeg er gravid og er 7 uker på vei. har klart å holde meg i to dager nå, før det var det en røyk om dagen, men i dag tok jeg meg en røyk fordi jeg følte jeg virkelig trengte det.
sliter med veldig dårlig samvittighet etterpå, men der og da er det ikke så lett. skulle ønske jeg var sterkere.
du bør nok prøve å slutte før du blir gravid, er hvertfall verdt forsøket. kanskje klarer du det, og da slipper du å bekyrme deg for barnet hvis du ikke klarer det med en gang.
Anonym
23:42 26.01.2008
For meg var det bare noe jeg måtte klare. Hadde røykt 20 om dagen i 15 år og aldri prøvd å slutte. Men har alltid sagt at den dagen jeg blir gravid slutter jeg - og det gjorde jeg! MEN skal ikke si det bare var enkelt... Nå er det fire uker til termin og jeg må si jeg er livredd for at jeg skal være så forbanna dum å begynne igjen:( SKAL KLARE DET!!
Anonym
10:48 27.01.2008
Hei. Jeg og samboer skal begynne å prøve om noen uker. Jeg valgte å kutte ut røyken nå... for å se om jeg virkelig greier det. Er formen fin i graviditeten kommer nemlig røyksuget som vanlig, og det er lett å gå i fella. Var jeg deg ville jeg satset på å slutte nå.... -det at du ikke vil slutte før du blir gravid, er jo veldig lik unnskyldningene som vi alle har pleid å bruke før. (passer ikke nå, skal vente til etter ferien etc). Uansett hva du velger. Lykke til!!!
milena
16:35 27.01.2008
Det gikk forholdsvis greit, det. Klart jeg hadde røyksug, men for meg var det aldri et alternativ å røyke når jeg visste hva jeg bar på. Nå skal det jo også sies at jeg ikke har noen forståelse for de som sier at "de ikke klarer å slutte". For meg er det et spørsmål om å klare å gi det voksende nurket gode eller ikke gode vekstvilkår.
Ikke minst finnes det så mye forskning påområdet, at det er den reneste idioti å fortsette.
I etterkant angrer jeg på at jeg ikke sluttet før, var jo tross alt 6 uker på vei da jeg testet positivt.
Lykke til med både prøvingen og sluttingen!
:) H
Anonym
22:29 27.01.2008
Jeg testa positivt i går. Jippi!
Det ble fire røyk i går, og fire i dag. Fornøyd med det, egentlig, selv om jeg hadde planer om å slutte på dagen.
Vi får prøve så godt vi kan, alle sammen. Fram med "Endelig ikkerøyker", og telefonnummeret til røyketelefonen :-)
Lykke til, folkens!
Plumbis
22:35 27.01.2008
Jeg var en av de få heldige som ble skikkelig kvalm av røyken... merket det noen uker før jeg visste jeg var gravid, ble helt "grønn" i trynet når jeg røykte, og gikk fra 20 om dagen til 5.. og når jeg fikk konstatert at jeg var gravid, var det egentlig en lettelse å "slippe" røyken.. :) Men jeg har hatt sinnsykt flaks da!
Anonym
19:01 28.01.2008
håper jeg er så heldig så jeg blir kvalm av røyken også.hehe.men er overbevisst om at jeg skal slutte dagen jeg vet jeg er gravid uansett hva.har en samboer som er ikke røyker som passer godt på meg da også så:)Vil ikke bli en gravid røyker..fysj
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem