Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Foreldre som er kronisk syke/funksjonshemmet

På denne debatten kan dere utveksle gode råd og stille spørsmål til hverandre i forhold til den situasjonen dere er i. Vi har også ambisjoner om å bygge opp en oversikt over de forskjellige forbundene som finnes her til lands, så har du noen gode tips, send meg gjerne en mail. Du finner denne oversikten inne på "linker"
Vennlig hilsen jordmor Siri
fibro og mor til fem, forbedret dagene selv, etter 20 år med fibro
15:09 25.01.2008
hei jeg er nå 40 år og har hatt fibro i 20 år, har barn på 20 til 3 år.
de første årene tok jeg skjeldent noe tabletter, men etter at min mann ble ryggoperert og ble mere invalid enn meg, tok jeg både somadrill og paralgin for å klare å sove og få slappe av i muskla.
det gikk for langt til jeg skjønte at NÅ må vi skjerpe oss. min mann som ble verre i ryggen etter operasjonen, tok mere og oftere enn meg så situasjonen så ikke bra ut.
da vi flyttet til spania i 2000 så sluttet jeg med alt, og fikk de to siste barna der, min mann brukte smertestillende et år etter meg, men så selv at dette kunne ikke fortsette.
vi lærte oss å leve med smertene, vi måtte!!!!!!
man ender jo opp som narkoman. og vi er veldig glad i livet og barna.
i sommer kjøpte vi en ellipse maskin, ca 1000 kr her nede, for jeg hadde lagt på meg litt og ville prøve å trene, noe jeg aldri har gjort på 40 år.
jeg må få si at jeg har siste årene i spania, blitt verre i albuer og knær, knærne låser seg og hoftene er ikke bra etter 5 barn.
jeg røyker ikke men 5 min på maskinen, trodde jeg skulle dø.
vel jeg hold ut og etter 3 mnd var minuttene oppe i 27, og kiloene var borte, pusten var rolig og best av alt, leddene mine var betraktelig bedre, ikke smertefri, men mye bedre.
ellipsemasinen gir ikke stølhet eller belastning på ledd.
min overvektige mor har nå kjøpt samme, hun er enda på 5 minutter, men det går fremover.
jeg trener nå annenhver eller hver dag og får overskudd til barna, og sover mye bedre, fordi jeg trener om kvelden da barna sover, tar en varm dusj og sover.
vil bare si at dere må ikke bare synes synd på dere selv å ta tabletter, prøv å endre litt på hverdagdagen.
dere får det bedre og dere får mere overskudd til barna.
selv er jeg ufør siden 20 års alder, men har det bedre nå enn før.
nick_339175
Sv: fibro og mor til fem, forbedret dagene selv, etter 20 år med fibro
11:27 26.03.2008
jeg er 31 og har hatt diagnosen fibromyalgi i 6 år. men har nok hatt det mye lengre.
jeg opplevde at jeg ble kjempebra av fibromyalgien mens jeg var gravid, og mens jeg ammet. men etter jeg sluttet å amme tok det 1 uke så var jeg helt ute å kjøre, mye værre enn jeg noen gang hadde vært.
det tok meg noen år å komme på fote igjen. men nå har jeg vært uten tabletter i 5 år, og er tilbake i jobb igjen, riktignok med en skremmende høy sykemeldingsfrekvens, men allikevel i jobb.
redningen min er å gå på myra og grynne i snø, samt en spinningsykkel.
nå har jeg sluttet på prevansjon og tenker på å få en til, men er litt bekymret for at jeg kommer til å få samme smellen etterpå som sist.
men det skyldes også at bekkenløsninga aldri ble bra at gutten min nå er 9 år og at jeg ikke har fått flere.
hvordan var det med deg etter fødslene? fikk du også en forverring etterpå?
Myrtel-1pp
Sv: fibro og mor til fem, forbedret dagene selv, etter 20 år med fibro
21:03 10.05.2008
hei, beklager sent svar.
jeg var mye bedre under svangerskap også, men fikk ikke smell etterpå.
jeg ammer enda tulla på 3 år, for å sove bare, hun vil det.
jeg har siste årene fått mere albue og knesmerter, derfor hjelper ellipsemaskinen meg.
jeg bor jo i spania, men det er veldig værveklinger her også, og luftfuktigheten er høy, dette er ikke bra for meg.
etter siste hadde jeg mere problemer med bekkenløsning enn tidligere, men jeg har jo 7 svangerskap, og 5 barn, kanskje ikke så rart hi hi
nick_339175
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)