Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Støtte til samvær med andre søsken?
14:56 21.01.2008
For å gjøre en lang historie kort:

Min datter bodde hos meg til hun var 3,5 år, flyttet deretter til sin far pga. at jeg var syk.
Han etablerte seg på nytt, fikk 3 barn med den nye kona, men de ble skilt sommeren 2007. Han var etter dette ikke i stand til å ta seg av vår datter og hun flyttet tilbake til meg i en alder av 11 år.

Jeg og min nå etablerte familie der hun nå har 2 søsken bor på sørlandet, far bor i Hedmar og hans fraskilte kone og 3 barn bor i Trøndelag.

Min datter har jo i bunn og grunn vokst opp med de 3 søsknene hun fikk hos far, men disse ser hun nå omtrent ikke siden de er så små at de ikke reiser til far på samvær.

Finnes det noen måte å få støtte slik at hun kan reise til sine søsken med jevne mellomrom?

Jeg (og far) har desverre ikke så god økonomi at vi kan klare med disse utgiftene selv.
Å sette henne på tog i 10 timer er ganske så uaktuelt, det må i såfall bli snakk om flyreiser - noe som praktisk sett flott kan gjennomføres.

Jeg synes det er så synd at hun mister kontakten med søsknene sine pga. brudd og flytting og vil gjerne være med på at hun får kjenne dem frem til voksen alder også. Hennes tidligere stemor virker ikke til å ha noen problemer med å skulle ha henne på besøk.

Hvor henvender jeg meg?
Nemo 11. juni 08
Sv: Støtte til samvær med andre søsken?
19:34 26.01.2008
Det finnes nok ikke noe støtte dessverre. Det er farens oppgave å evt. sørge for at søsknene har kontakt.

Men det er flott at du som mor, og barnets tidligere stemor, tenker på at søsknene skal opprettholde kontakten.

Det finnes billige flybilletter om man planlegger litt. Om kontakten ikke blir så ofte pga økonomi så får hun heller kanskje bli noen dager når hun først er der. Hva med om dere legger ferien til trøndelag? Mye kan gjøres for å opprettholde kontakt. Ta telefoner, skrive brev, sende bilder...
liten og lettmett
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)