Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Til dere som har kort avstand til skolen...Når begynte barnet ditt å gå selv på skolen og hjem igjen??
12:36 21.01.2008
...............
Anonym
Sv: Til dere som har kort avstand til skolen...Når begynte barnet ditt å gå selv på skolen og hjem igjen??
20:52 21.01.2008
Jenta mi begynte å gå sammen med nabojenta (1 år eldre) til skolen fra første skuledag. Hadde SFO på ettermiddagen og blei hentet der. I 2.klasse fekk ho lov til å gå heim fra SFO kl 14.00, er da aleine heime til vi kommer litt over 15.00. Ho har vokst veldig på det, kry over å få egen nøkkel. Har gått veldigt fint.
Anonym
Sv: Til dere som har kort avstand til skolen...Når begynte barnet ditt å gå selv på skolen og hjem igjen??
22:17 21.01.2008
Datteren min gikk hjem alene noen ganger i 1. klasse, men bare fordi hun hadde lyst. Nå i 2. klasse går hun til skolen 2-3 ganger i uka sammen med nabojenta som er like gammel. Vi kommer til å kutte ut morgenplass utpå våren, men ettermiddagsplassen vil vi nok beholde en god stund til. Men vi er sjelden hjemme før tidligst halv fire da....Litt lenge å være alene.
Anonym
12:10 22.01.2008
Vesla blir kjørt til skolen men går hjem hver dag, det startet hun med etter påske i 1.klasse. Nå som prisene stiger og hun er klar for det skal hun trappe ned tiden på sfo, for så å forhåpentligvis kutte helt ut i 3.klasse.
Korse76♥
23:20 22.01.2008
Eldste begynte etter noen mnd i 1. klasse. Mellomste begynte ganske fort, i alle fall så lenge hun fikk gå med storesøster.
Veien er veldig trygg, bare boligområde og et offentlig kontor (like ved oss). De bruker ca 5-10 min om morgenen, hjem - alt fra 10 til 30 min...
PrinsesseSjefen
20:30 15.02.2008
Eldstemann går i 1. klasse. Vi følger han til skolen, og han går hjem alene nesten hver dag. Det har han gjort siden ca oktober. Vi bor veldig nært skolen. Ser den fra vinduet. Sikkert 3 min å gå.
Anonym
14:15 26.02.2008
min 1 klassing går hjem fra skolen/sfo nesten hver dag...dette er noe hun ønsker selv..
vi flyttet nå etter jul og da fikk hun en veldig kort skolevei,som er supertrygg å gå på...
følger til hver dag...
liemse
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)