Denne debatten er kun for menn. Her er det meningen at fedre skal kunne dele sine tanker og lufte sine spørsmål uten at damene blander seg. Vi vet det er vanskelig for damene, men vær så snill å holde dere unna!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Nok sex?
16:39 20.01.2008
Lurer på om det er flere med samme problem som meg? jeg kunne tenkt meg sex egentlig hver dag..men sånn er det ikke med min kone! Hun syntes det holder med 1.gang pr uke.. Hva skal jeg gjøre??
Anonym
Sv: Nok sex?
21:02 20.01.2008
Finn på noe nytt til neste gang, noe spennende, pirr henne til nye høyder,la henne få den hele og fulle nytelse før du i det heletat tenker på deg selv, og fortsett slik. Kanskje sexlysten hennes øker da, og dere får et mer aktivt sexliv:) Good luck:)
Anonym
Sv: Nok sex?
09:09 9.03.2008
Det første du skal gjøre er å spørre kona di om hun faktisk er kåt den gangen i uka, i det hele tatt. Sex skal man ha når begge er tente, enten det er en eller 14 ganger i uka. Kanskje ligger kona di og har pliktsex med deg, for at du skal "få ditt"? Pliktsex er noe dritt, og da er det bedre å ikke ha sex. Sex er faktisk ikke så viktig som mange vil ha det til. Men det er viktig om den sexen man har er god eller dårlig. Dårlig sex er en belastning på begge parter, og kan gå utover forholdet. Da er det faktisk bedre med ingen sex. Og å legge press på kona hjelper ikke. Det bare minsker sjansen for skikkelig tenning.
Hvis derimot kona ligger å holder tilbake selv om hun er kåt, så er det en annen sak. De merkeligst ideer kan plantes inn i hodet på folk, og hvis hun har fått det for seg at hun bare skal ha sex en gang i uken fordi "slik gjør man ikke", så bør du få vite om det er tilfellet. Da har dere noe å diskutere. (Manglende tenning kan ikke diskuteres. Den kan aksepteres eller ikke, med de konsekvenser valgene får) Kort sagt skal du prøve å få kona til å fortelle deg hvorfor hun ikke vil ha sex mer en en gang i uka. Får man klarlagt årsaken, er man ofte et hakk nærmere en løsning.
Forøvrig kan man ikke tallfeste hva som er "nok sex". Det finnes ingen fasit, mennesker og deres tenningsmønster er for varierte til det. En tommelfingerregel bør derfor være at du ikke prøver å presse kona til sex når hun ikke har tenning. Denslags kommer det ikke noe godt utav. Og aller minst god sex.