Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Presse/oppmuntre far til kontakt?
15:43 20.01.2008
Barnefaren dumpet meg etter 2,5 år - fordi jeg ble gravid. Han er livredd. Godt voksen og ingen barn fra før. Han plages mye med angst/depresjon. Skal jeg "mase" på ham når det gjelder barnet? Eller skal jeg bare vente og se om han tar til vettet når babyen er født. Han er egentlig snill av natur, men altså veldig veldig redd nå.
Vent å se.... Det har neppe noe for seg å presse ham tror jeg. La ham få tenke og fundere i fred. De aller aller fleste menn tar til fornuft når barnet kommer til verden.. Du kan sikker sende en sms i ny og ne med en hyggelig oppdatering, men ikke la deg friste til å slenge ut av deg kjeft og kritikk. Det har som regel ikke den virkningen man håper på.
Jeg har også barn med en far som er syk. Han er bipolar, har angst og selvfølgelig også depresjoner, som følge av at han er bipolar.
Min erfaring etter å ha slitt i år etter år for å opprettholde kontakt er at press gjør vondt verre.
I mitt tilfelle er det faktisk bedre for gutten å ikke ha kontakt med far, noe som er tilfelle i dag.
Lykke til og send gjerne en privat melding hvis du lurer på noe. :-)