Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
grensesetting til 9 åring???
17:41 17.01.2008
Hei har en gutt på snart 9 og lurte på ka grenser dere har til de, ka får de lov til??

Lurer på om eg skal la han få lov til å sykle til en gutt i klassen , må ut i hovedveien ( det er gangfelt)

Har også ein på snart 7 og synest eldstemann må få lov til litt meir, men veit ikkje kor eg skal sitte grensen..

noen som har råd?

Merker at han begynner å bli litt vrang, så tenkte det ville hjelpe og la han få utfolde seg litt, sånn at vi ikkje stopper utviklingen hans.
adnil med Emma 19/12
Sv: grensesetting til 9 åring???
11:35 29.01.2008
hei
jeg har selv tre gutter 6-10 0g 13 år og ei jente på 3, ja vi har det veldig GØY mange ganger.
siden min på 10 er veldig voksen for aldreren så har jeg to i puperteten liksom.
men jo jeg synes du skal la ham sykle siden det er gangsti, men si at han må komme til bestemt tid osv.
og husk, men ikke skrem, at han må ikke stoppe å snakke med fremede eller bli med noen.
dette lærer jeg barna fra de er små, for det er veldig viktig.
jeg har også en sønn på tyve og han var bare fem da de ventet på bussen og en bil stoppet, vennen hans hadde ikke lært hva min lærte og gikk frem, min tok tak i ham og dro han vekk, bilen kjørte avgårde.
jeg så alt fra vinduet da jeg kunne se bussholdeplassen.
vi må la de bli mere uavhengig etter hvert, men vi må se på hvor vi bor og hvilket nivå våre barn er på.
vi bor i spania så vi lar de ikke være alene i byen, liten by. vi er i byen eller de får være hos venner, vi bor 2 km unna så de får ikke sykle ned selv, de har spurt, men siden vi vet at bilister i spania, drikker, kjører vilt osv. lar vi de ikke.
vi har desverre ikke sykkelstier, da ville bare spanjolene kjørt der også, hi hi.
jeg gleder meg til å flytte opp igjen, selv om vi trives, tryggere for barna i norge.
nick_339175
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)