BarnetMitt: 6-8 år
For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
7-åring som stadig tisser på seg |
10:23 17.01.2008 |
|---|---|
Har en 7 år gammel jente som stadig tisser seg ut. Det skjer ofte flere ganger om dagen, også når hun er hjemme. Virker nesten som hun liker å gå og holde seg! Vi ber henne gå på do, men hun nekter for at hun må. Og så like etterpå har det gått galt. Jeg er redd hun snart kan bli mobbet for dette på skolen, det lukter tross alt ganske stramt. Men det virker nesten som hun har vendt seg til sitt lille "handikap" og bare skifter og lar verden gå videre. Det gjør henne ikke noe at det er sånn. Hva i all verden gjør vi? |
|
| Anonym | |
Sv: 7-åring som stadig tisser på seg |
21:52 17.01.2008 |
|---|---|
Har egentlig ingen gode råd å gi deg, men sliter med det samme. Min datter har rukket å bli 9 år, men tisser fortsatt på seg daglig (opptil flere ganger). Vi maser også om at hun må gå på do og om at hun må skifte når hun har hatt "uhell". På oss virker det heller ikke som om hun bryr seg. (Mistenker at hun har gitt opp og later som om problemet ikke eksisterer ved å ikke forholde seg til det.) Vi har vært hos helsesøster, fastlegen, urolog og barnelege. De har sjekket at det ikke er noen fysisk feil. Vi har prøvd hjelpemidler som alarmklokke, belønningskalender, trusebleier og skriftlig "dotider" avtale (med legen). Har etter alt dette fått råd om å heller ta tiden til hjelp. Prøver derfor nå å ikke fokusere på det i det hele tatt og slutte å mase. Har dere vært hos fastlegen? Han kan henvise videre til utredning. |
|
| Anonym | |
15:34 24.01.2008 |
|---|---|
Om alt er prøvd og ingenting fungerer så sette henne i bleier igjen. De er laget for å ta hånd om problemer av denne art. |
|
| EvaL | |
19:56 27.01.2008 |
|---|---|
jeg har løsningen:) du må oppsøke manuelterapaut..... din unge har sansynligvis en liten bit i rygg og nakke som er stivt/låst som gjør at hjernen ikke får signal når kroppen må tisse... det er helt utrolig men det har hjelpt på maaaaaaaaaaaaaaaaange store barn:) MMMMMMMMÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ prøves.... |
|
| hr25 | |
15:03 28.01.2008 |
|---|---|
Må man ha henvisning til dette? |
|
| Anonym | |
19:31 31.01.2008 |
|---|---|
nei du trenger ikke henvisning til dette det er bare å ringe direkte:) lykke til:) |
|
| hr25 | |
14:33 29.01.2008 |
|---|---|
Syns man skal være litt forsiktig med å hevde at man har løsningen på sengevæting. Det er nemlig ikke slik at en behandling virker for alle barn..... Helt greit å anbefale at man kan prøve noe, men å garantere er for dumt i denne sammenhengen. |
|
| Tørdis | |
19:33 31.01.2008 |
|---|---|
jeg har aldri garantert noe. men jeg vet om flerre folk som har brukt dette altarnativ, å for alle de så virket det... så det er lov å ha troen på at det er noe i dette.. |
|
| hr25 | |
11:13 6.02.2008 |
|---|---|
Greit at det fungerer for mange, flott er det :o) men når du skriver "jeg har løsningen" så virker det jo som om at du kan garantere at det fungerer. |
|
| Anonym | |
00:13 1.02.2008 |
|---|---|
Jeg har selv tatt med datteren min på 3 1/2 år til manuellterapaut. Hun var litt låst i venstre side på hofte rygg. Han knakk henne 3 ganger der, 1 behandling. Etter det har hun ca. 1 uhell hver 14 dag. Før måtte jeg ta henne på do hver eneste natt. Av og til tiste hun seg ut selv om jeg hadde hatt henne på do. Nå er jo hun yngre enn barnet ditt. Hun er så ung at hun ikke kalles sengevæter en gang. Men nesten hele fars siden hennes var sengevætere. Manuellterapauten vår fortalte om flere barn han hadde behandlet både for tissing og bæsjing. Blant annet en 10-åring som hadde fått et nytt liv etter at han sluttet å bæsje i buksa p\å skolen! Manuellterapaut er absolutt verdt et forsøk! Det er helt gratis og man trenger ikke henvisning fra lege. Hva er det egentlig å tape? |
|
| Anonym | |
21:34 2.02.2008 |
|---|---|
Helt gratis??? Finnes det noen som jobber gratis?? |
|
| Anonym | |
00:01 7.02.2008 |
|---|---|
Gratis for alle barn under 12 år. Akkurat som hos legen. Men nei, ingen av dem jobber gratis! |
|
| Anonym | |
11:19 6.02.2008 |
|---|---|
Det er mange leger også som med hånden på hjertet kan si at de har hjulpet mange barn med å slutte å bæsje på seg, for ikke å snakke om urologer. Men, det betyr ikke at de kan hjelpe ALLE. Så når manuellterapauten deres sier han her hjulpet mange så stemmer sikkert det, men han kan ikke garantere å hjelpe alle. Hva er det egenlig å tape? Kommer helt ann på hva man har forsøkt fra før, og hvordan barnet takler "enda et nederlag" dersom behandlingen ikke hjelper. Har man forsøkt mange behandlinger og barnet fortsatt tisser på seg, så vil hun/han etter hver behandling tenke: "hva er det for noe galt med meg siden ingenting kan få meg til å slutte å tisse på meg? Det fungere jo for andre, hvorfor ikke meg?" Skydlsfølelsen og ikke minst følelsen av å være misslykkes forsterkes hos barnet. Dette skal man ikke ta så lett på. |
|
| Anonym | |
00:03 7.02.2008 |
|---|---|
Så da mener du at man heller skal la vær å prøve i tilfelle barnet går på en ny smell? Tror neppe jeg hadde gjort det.... |
|
| Anonym | |
08:47 8.02.2008 |
|---|---|
Selv om du prøver å hjelpe ut i fra gode hensikter og tro på at du skal kunne hjelpe barnet (nos om jo er fint), så er det ikke sikkert at det fungerer til det best for barnet slik du håper skjønner du. For hver behandling som misslykkes, så forsterkes problemet med tissingen for barnet. Følelsen av å ikke strekke til blir endra tyngre å bære. For mange barn er det faktisk en lettelse at man fokuserer minst mulig på problemet og bare lærer seg å leve med dette. Det var urologer på Rikshopitalet som gjorde oss oppmerksomme på at det ikke alltid er til det beste å forsøke alle mulige behandlingsformer. Nettopp fordi man av erfaring vet at dette kan medføre enda større traumer for barnet. |
|
| Anonym | |
20:22 27.03.2008 |
|---|---|
Jeg har en 8 år gammel jente som til stadighet gjør dette. Nå de siste dagene da det har vært snø har det "blusset" opp igjen for da har hun ikke tid til å komme inn å gå på do. Hun er også redd for at jeg sier hun må inn (fordi hun vil helst leke mer). Jeg har plagdes med dette i fem år nå (siden "bleieslutt") og jeg er kjempefrustert! Jeg er kjemperedd for at hun skal bli mobbet hvis det blir oppdaget av andre og jeg er kjempelei av å måtte vaske og vaske klær hele tiden. Enkelte dager klarer jeg å si med en rolig stemme at hun må gå å vaske seg og ha på rent, og prøve å være flink dagen etter. Andre dager blir jeg kjempesint! Etter så mange år med dette problemet er det vanskelig å ikke vise frustrasjonen. Jeg har gått til innkjøp av bleier og prøvde å få en på henne i sted, men hun nektet å ta den på. SUKK! :-( Er også kjemperedd hun skal få "varige men" av dette her. D er jo traumatisk. Åh jeg vet at alt hadde vært så mye bedre om dette hadde tatt slutt. |
|
| Anonym | |
21:40 27.03.2008 |
|---|---|
Hva er du redd hun skal få varige men av, tissingen? Eller bleiene? I så fall kan du ta det med ro, det er ingenting traumatisk med noen av delene. Har du først kjøpt bleier som passer henne, så forlanger du at hun skal bruke det. Sett den på henne om du så må bruke makt. Hun må forstå at du mener alvor nå. Tomme trusler er det verste for da tar de en ikke på alvor. |
|
| Tørdis | |
22:10 27.03.2008 |
|---|---|
Jeg føler meg bare som en kjeftesmelle. Prøver å være saklig og konkret men føler jeg kverner i det uendelige!!! Sier at det er ikke aktuelt å vaske skibuksen hver dag. Sier at klærne hennes blir ødelagt. Sier jeg er redd hun skal bli mobbet. I mange år har det virket som hun ikke bryr seg i det hele tatt. Nå har hun litt skam rundt det, men fortsatt så er hun så "egoistisk" at hun velger å tisse seg ut i skibuska istede for å gå inn i frykt for at vi sier "forresten du skal inn nå". Hun elsker å være ute med vennene i gata her og vil være ute så lenge hun kan!! Han har det veldig bra her i gata og vil helst ikke inn om kveldene. Er så lei av å kjefte :( Jeg har lagt frem bleien på badet nå. Den ligger der som en advarsel. Hun gråt sine modige tårer i dag da jeg gav den til henne. Huff jeg føler jeg jeg omtrent mishandler henne. Men jeg er så leeeeeiii!!! I dag tok jeg rundt henne og sa jeg er glad i deg og vil deg bare godt, beklager at jeg var så sint i dag, men flott at det har gått bra nå. Så fant jeg den strømpisen hun hadde på seg da litt senere....stinkypants!!! åhhhhh.... :( |
|
| Anonym | |
08:47 28.03.2008 |
|---|---|
Selvfølgelig gråter hun og lager en scene når du kommer med bleia. Barn er jo lært opp til at de ikke skal ha bleier når det er store (noe vi jo prenter inn hos de i forbindelse med bleieslutt), og dermed så vet jo barna at vi nærmest forventer at de skal nekte å få på bleie igjen. Dette er et skuespill, hvor hun trygler og ber om å få slippe, men så blir det ingen bedring allikevel fordi det ikke fikk noen konsekvenser for henne. Derfor finner du "stinkypants" som vanlig etterpå. Legg bort skyldfølelsen din, du gjør ingenting galt og er ingen dårlig mor! |
|
| Tørdis | |
13:03 28.03.2008 |
|---|---|
Det er viktig at dere viser henne hvem det er som bestemmer. Nå er det jo helg og da kan du jo si at dersom hun skal være ute å leke så må hun ha beskyttelse på seg, enkelt å greit. Hvordan er det om natten da, er hun tørr da? |
|
| EvaL | |
14:59 28.03.2008 |
|---|---|
Jeg var slik selv som barn og vil gjerne fortelle min erfaring ved det hele. Følelsen av å måtte tisse kom ikke før det var helt krise, da måtte jeg holde meg for å ikke tisse meg ut, også på vei til toalettet. Fordi jeg måtte holde meg tømtes ikke blæra helt når jeg var på toalettet, og dermed gikk det ikke lange tiden før jeg måtte igjen. Det er vell forståelig at man blir fort lei av å måtte på do hele tiden og gidder derfor ikke å gå. Løsningen på dette var å holde igjen helt til blæra sa nokk, når den gjør det kan man ikke stoppe det, det bare renner. Når min mor sa at jeg måtte gå på do, sa jeg at jeg ikke måtte. Jeg aksepterte at slik var det uten å tenke videre over det. Jeg tisset meg ofte ut og fant løsninger for at ikke så mange skulle vite det. nærmeste familie og min beste venninne hviste det. Jeg satt meg ned for å "knytte skolisser" på vei hjem fra skolen, og diverse andre løsninger. Jeg er nå 23 år og fikk for noen mnd siden endelig vite hva situasjonen min skyldes. Jeg har en defekt lukkemuskel mellom blæra og urinlederne opp til nyrene. Dette fører til at når jeg tisser går litt av urinen i blæra tilbake opp i nyrene, blæra blir altså ikke tømt. Dette gjør at det blir flere bakterier, som igjen fører til infeksjoner, som igjen fører til overaktiv/nærvøs blære. Jeg sier ikke at din datter har det samme. Men jeg føler med både henne og deg. Jeg har i grunnen trodd at jeg var laget slik at jeg måtte ofte på do og har lært meg å leve med det. Helt til jeg fikk ny lege pga flytting. Da jeg dro til han i forbindelse med en urinveisinfeksjon. Han merket min likegyldighet ovenfor å måtte tisse ofte, at det noen ganger kjennes ubehagelig å tisse etc. og sende meg straks til urolog. Der har jeg gjennomgått en rekke tester og er fortsatt ikke ferdig utredet. Jeg skulle ønske jeg hadde fått denne utredningen for mange år siden. Jeg har vært hos lege mange ganger på grunn av dette men har ikke før nå fått en skikkelig utredning. Poenget mitt: Det kan godt være at det ikke er noe å bekymre seg for, det kan skyldes så mangt; trass, utforsking av kontroll på egen kroppsfunksjoner, blærekatar etc etc. Men det er verdt å undersøke. Fordi hvis det skule være noe fysisk som forårsaker det vill hun få det enklere uten uhell, og holding. Selv om hun ikke synes å plages med det. Jeg kan tenke meg at det kan være en påkjenning for et barn å gå gjennom en utredning, men jeg mener det er verdt det uansett. Det er en bør å ha en kranglete blære. Det er som å ha en tung sekk på, når man har hatt den der lenge nok, merker man ikke at den er der før man kjenner lettelsen av å ta den av. Jeg har fått et nytt liv nå som jeg vet hva det kommer av, og vet at jeg begynner få et normalt forhold til toalett besøk. Jeg anbefaler deg og likesinnede å gå til lege med datteren din og sørg for å bli tatt på alvor og finner de ikke noe er det helt supert!!! Håper dere finner noen nytte av erfaringen mine. Lykke til videre uansett utfall ;) |
|
| Anonym | |
19:32 28.03.2008 |
|---|---|
Tusen takk for at du delte din historie!! veldig greit å høre hvordan det opplevdes å ha det sånn. Da hun var seks år sjekket vi henne for dette. Vi tok miksjonscystografi, da gikk de inn med et kateter og sprøytet inn kontrastveske og tok bilder mens hun tisset dette ut igjen for å se om noe gikk tilbake til urinlederen. Dette gjorde det ikke. De tok også ultralyd av nyrene. Jenta er fysisk 100 % frisk......! Det er nesten så jeg hadde håpet det hadde vært noe sånn. Da kunne jeg klappet henne på skulderen og trøstet henne med at det ikke er hennes feil. Men dette er noe hun må bestemme seg for. Hun har det så travelt, hun rekker ikke å gå på do. Helsesøster sier at i de fleste skoleklasser er det et par jenter som har det sånn. Dette er vist et kjent problem... Men det er så slitsomt at jeg blir helt rådløs. . . Venter bare på dagen da hun kommer hjem og forteller at de har begynt å kalle henne :( Det lukter jo ganske stramt av buksene hennes til tider, selv om det er bare litt urin. HUn tisser seg sjelden ut, hun bare slipper ut litt virker det som. Og gjerne flere ganger i løpet av dagen. Også blir det lukt. Selv har jeg bare en sjelden gang kjent at det har luktet av henne - så jeg håper og tror at ingen kjenner noe. Jeg tenker også på foreldrene til vennne hennes. HUn er jo inne hos mange. Håper ikke de tror vi er urenslige :( Hun må jo vaske seg nedentil hver kveld, og det hadde hun måttet uansett dette eller ikke. Det er en fin vane syns jeg, uansett... Men er redd for at vi blir stigmatisert. Hun var i en bursdag i fjor, og da hadde moren sett at hun var tissevåt da hun satt i en sånn stilling at trusen vistes under skjørtet. Moren ringte meg for å ta det opp og greier. "Pleier hun å gjøre sånn"? osv. Det var ikke noe gøy. FOlk kan være ufattelig dryge av og til. Og hvorfor titta hun på trusen hennes? tror ikke jeg hadde kommet på å se på det jeg iallfall... men men... tusen takk for svar alle sammen, og beklager til HI at jeg kupper tråden din. Måtte bare dele min frustrasjon. Det skal nevnes at hun er knuske tørr på natten, og er oppe på do en gang pr natt uten at en dråpe kommer i trusen. |
|
| Anonym | |
21:53 29.03.2008 |
|---|---|
Så lenge hun er knusktørr om natten, og dere har fått henne undersøkt så er det jo liten tvil om at dette dreier seg om latskap fra hennes side?. Jeg hadde nok hatt henne i bleier til hun skjerpet seg ja. |
|
| Mayken | |
21:18 31.03.2008 |
|---|---|
Det er svært svært vanskelig dette her :( I dag snakket vi om en flott ferie, og at den skulle vi dra på om hun ble tørr. Satte opp kalender og klistremerker med et klart mål om at den flotte premien var i sikte. Hva gjør hun første dagen? Jo hun har våt truse når hun kommer hjem :( Det ble en lang tale fra en skuffet mor før hun la seg. Jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre :( :( Kan jo ikke sende henne på skole i bleie, da blir hun jo mobbet for det :( Det er ufattelig slitsomt dette her..... Det hun "vant" med å bryte avtalen i dag var at hun klarte å være ute til litt over halv åtte, istede for til sju som er vanlig. Det er så egoistisk syns jeg :( :( l e i |
|
| Anonym | |
09:20 1.04.2008 |
|---|---|
Jeg forstår bekymringen din vedrørende muligheter for at hun skal bli mobbet, men jeg er redd dere snart bare må ta sjansen. Slik det er nå, så lærer ikke datteren deres at tissingen får konsekvenser for henne. Alt er på en måte bare tomme trusler og hun slipper unna selv om hun tisser på seg som tidligere. Så hvorfor skal hun egentlig bry seg? Selv ikke belønning hjelper, hun er tydligvis storfornøyd slik situasjonen er pr. i dag og skulle vel egentlig bare ønske at dere lot henne være i fred slik at hun kan fortsette som før. Da hadde alt vært perfekt for henne. Når det gjelder faren for mobbing, så er jo den høyst reel slik situasjonen er i dag også. Det blir luktende surt av henne, og tilfeldighetene avgjør ofte at tissingen ikke oppdages av de andre barna. Kanskje fordi det nå er vinter og hun har ekstra med klær på seg. Til våren og sommeren med mindre klær vil det fortere være synlig for de andre. Så jeg mener at dere bare må gjøre noe som får henne til å føle at tissingen får konsekvenser for henne for å få brutt det mønsteret hun nå er inne i. Det kan være å nekte henne å gå ut før hun er tørr, men da mister hun jo den sosiale omgangen med venner. Det kan være å ta fra henne goder som hun har som hun ikke vil få tilbake før hun er tørr f.eks. Men personlig mener jeg at tiltaket dere setter i hverk bør være relatert til tissingen, og da mener jeg det er mest naturlig å ta bleier i bruk. Dette bør fremlegges som et hjelpemiddel for tissingen for at hun skal kunne holde klærne sine tørre, og at alle personer som av en eller annen grunn ikke kan holde på urin eller avføring må bruke bleier. Selv vil hun oppfatte dette som straff, men dere bør fremlegge det som et hjelpemiddel men forlange at hun bruker det. Videre at det jo er helt og holdent opp til henne selv å bestemme hvor lenge hun må bruke dette hjelpemiddelt. Så fort hun begynner å gå på do og har tørre truser så kan hun slutte med dem igjen. Jeg ville ha sagt i fra nå at til helgen må hun dette om hun ikke slutter å tisse på seg, også tar dere på henne bleien på fredag (forstod det slik at du allerede har kjøpt bleier til henne?) etter skolen om hun fortsatt er tørr. Forhåpentligvis vil hun da i løpet av helgen forstå at dere nå mener alvor så hun slipper å ha det på skolen. |
|
| Mayken | |
09:28 10.04.2008 |
|---|---|
Hvordan går det med dere? Hva har dere valgt å gjøre i forhold til rådene dere har fått? Hilsen en mor i samme situasjon |
|
| Anonym | |
18:21 10.04.2008 |
|---|---|
5 åringen min tisser på seg dag og natt.... har jobbet passivt med det og håpet at tiden ville modne han.... men siden han sluttet med bleier 4 år gammel så har det blitt masse skift og vask. For noen dager siden tok jeg han med til legen for å få undersøkt at det ikke er noe galt. Helt vanlig sa legen.... måtte bare ta tiden til hjelp. Det var jo fint det, at ikke no var galt, men slitsomt er det synes vi alle. Det positive var at etter lege besøket så skjedde det noe med gutten. Han ble på en måte liksom litt mer bevist.... Før har vi tatt han på no, nå har han begynt å springe på do selv! :) Bank i bordet.... håper vi er på rett vei! |
|
| Anonym | |
08:22 19.04.2008 |
|---|---|
Det går mye bedre nå! Vi har hatt kalender med smilefjes og surefjes og null lørdaagsgodis hvis mer enn 3 surefjes i uka. Vi har ikke vært helt flink å følge opp kalenderen, men hun fikk ikke godis forrige helg. Det var surt og traumatisk for henne. Men jeg merker en klar forbedring. HUn er flinkere å komme inn på toalettet oftere, og hennes klær lukter ikke så mye lenger. Før var det jo nesten hæslig å lukte pådem, nå kan vi av og til gjemme buksen til neste dag fordi det kun har vært normal skitten truse. Jeg føler vi er på rett vei! Det deilige med kalenderen er at jeg trenger ikke være sint og skuffet lenger, og det tror jeg hjelper. Nå har hun en konsekvens å forholde seg til. HUn blir sint og skuffet, og jeg sier bare at hun selv må være bevist på konsekvensene. Kort og konsist. Jeg har ikke kjeftet så mye de to siste ukene og det er godt!! MEN.. hun er på overnatting hos en veninne og da hadde det visst skjedd et uhell. Men hun hadde skiftet og ordnet seg da. Jeg tror ikke jeg blir sint på henne for det, men jeg tror jeg bare kort og konsist skal si at hun ikke kan overnatte borte på en stund siden hun ikke klarer å være flink der, så må hun heller ha mange smilefjes og vise at hun KAN før det kan skje igjen. Jeg håper vi er helt tørre før neste skolestart *ber* |
|
| Anonym | |
13:29 27.04.2008 |
|---|---|
Hei Har samma problem med datteren min på 6 år...For å si det sånn så er det som å høre meg snakke om datteren min... Hu sier at hu ikke kjenner at hu må tisse, men jeg veit ikke...For noen ganger så virker det som hu ikke gidder å gå på do. Vi og bh minner a å gå på do flere ganger, men fordet så blir det lekkasje.. Min mor jobber også på sykehuset og kollegaen hennes sa at det kan være at datteren min ikke får tømt seg ordentlig når a er på do og at urinen på en måte går tilbake, men jeg veit ikke.. Sjekka henne i fjor også, men da var urinen helt fin... Trodde da det kunne være sjalusi siden jeg gikk gravid og siden sønnen min hadde hørselproblemer og det var veldig mye fokus på han, men nå har det pågått i 1 år og lukta er RÅ STRAM blitt, så da måtte det være noe mer enn bare det... Jeg sjekket urinen hennes hjemme, (fikk låne med fra jobben), nå for et par dager siden og det var kraftig forurensa og litt surere ph, så jeg skal ta a med til legen i morra... Så hadde jeg vært deg hadde jeg reist omgående til legen og få sjekka evt dyrka urinen hennes så hu kan få medisin, for det kan være "farlig" går a for lenge med det der. Du har sikkert fått sjekka det opp, men jeg måtte bare svare :-) Men uansett, Lykketil! Blei litt rot her... |
|
| Anonym | |
19:43 4.05.2008 |
|---|---|
litt dumt å si det men "godt" å høre det er flere som er i samme båt... Men klarer dere å la vær å bli sinte? Huff, jeg blir så sint av dette til tider :( :( :( I dag hadde hun tunica over dongrien og kom inn og var rett og slett uttissa. Buksen var våt i skrittet :( Da ble jeg så sint, for jeg hadde tidligere i dag lovet henne ny sykkel til helgen hvis hun holdt seg tørr denne uka. Unnskyldningen hennes var at hun trodde det gjaldt fra i morgen tidlig. Men det gjelder jo ALLTID sier jeg. Huff jeg ble så sint på henne. Jeg tok ene armen hennes og holdt den fast og sa at det ikke er lov med veldig sint stemme før jeg ba henne gå å dusje med en eneste gang :( Nå har jeg vondt i magen fordi jeg angrer sånn :( :( Føler meg jo nærmest som cruella de ville - men hun gjør meg så forbanna for dette her :( Kan hun ikke bare slutte??????? åhhhhhhh :( Det legger rett og slett en demper på hele forholdet mellom meg og henne, for jeg føler hun har null respekt for meg. Jeg sliter og kaver for at hun ikke skal bli mobbet og at hun skal dufte ren og pen. Og jeg snakker om hvor flaut det er for meg om hun stinker piss når hun er hos venner og de andre foreldrene kjenner det ( de kjenner det jo gjerne før barna). Og kansje de tror vi er uhygieniske :( :( :( åhhhhhh *river meg i håret* |
|
| Anonym | |
12:40 9.05.2008 |
|---|---|
For meg er det en gåte at dere ikke har bleie på ungene deres når de holder på slik. Det er jo liten tvil om at de trenger det. Og slik det fungerer nå så ødelegges jo den gode kjemien mellom dere! |
|
| Anonym | |