Andre som har vært der? vi reiser i juni, booket inn på hotel El Paso like nær parken Port Aventura.
Erfaringer?
allergibarn
Sv: Port Aventura - gleder oss!!!
16:25 16.01.2008
Gled dere!
Jeg og samboer var i Salou for noen år siden (jeg har vært der 2 ganger).
Typisk badeby, ikke særlig spansk, men kjempefine strender! Deilig sand og veldig brede. Jeg tenkte ikke mye over det da, men jeg tror det er greit med vogn der også.
Port Aventura er super moro (og dyrt! Men som jeg alltid sier: "jeg er jo ikke her hver dag...") for hele familien vil jeg tro... så lenge barna ikke er for små da .
Vi bodde ikke på samme hotell, men jeg vet hvilket hotell du snakker om. Det ligger vel egentlig ikke i Salou, men ikke langt unna?
Deilig temp i juni, det var da vi var der også.
Eneste minuset er alle Engelskmennene som er i området da..de er så slitsomme!
Bare spør hvis du lurer på noe vedr. feriestedet, men jeg hadde som sagt ikke barn da jeg var der sist :)
Kvinne+godjenta mi
22:28 23.01.2008
Takk for koselig svar! Har sjekket litt på Google Earth og sett hvor strendene er ja, ser kjempefine ut. El Paso hotellet ligger "vegg-i-vegg" ved parken, bare en vei i mellom. Det er fri adgang til parken i juni :-) Må vi da betale for attraksjonene, eller er de inkl da? Minstemann er nok for liten til det meste, men han er fornøyd med å sitte i vogna, titte og bade etc. Blir nok noen dager i parken og endel på stranda.
Skal ha 4 dager i Barcelona før vi reiser hjem! Så vi får litt kultur og shopping da. Er det noe å shoppe i Salou? Kanskje du kan anbefale noen fine steder å spise?
allergibarn
17:20 25.01.2008
Hei igjen!
Alt er i parken er inkludert, så dere behøver ikke betale noe for attraksjonene. Det er derimot et "fast ride pass" man kan kjøpe (det gjorde vi, koster ca 10-15 Euro ekstra) som gjør at man slipper kø på de mest populære karusellene. Dette passet gjelder for ca 7-8 attraksjoner og du slipper kø kun 1 gang pr pers. Nå vet jeg ikke hvor mye karusell kjøring det bli på dere, siden dere har med 1 i vogn, men vi synes det var verdt ALLE pengene. Selv om juni ikke er høysesong der, så var det allikevel masse mennesker. Veldig mye skolebarn som var med skoleklassene sine osv. Det var derfor skikkelig deilig å gå inn i en "vip kø" (som jeg kaldte det) og slippe foran alle i den vanlige køen. Har dere med mange barn blir det jo derimot veldig dyrt da (og det er kun på voksen karusellene passet gjelder tror jeg). Dere kan jo gå i parken over flere dager da, så dere behøver det kanskje ikke. Vi måtte jo stresse rundt og rekke alt i løpet av en dag.
I Salou er det ingenting å shoppe. Kun jalla turist butikker med badebukser, håndklær og t-skjorter osv. Er også ganske dårlig med skikkelig bra spanske restauranter. Er jo en typisk badeby! Vi hadde frokost og middag inkl i hotellet våres så vi spiste ikke mye ute. Men vi var på et hyggelig sted i alle fall. Husker jo ikke navnet selvfølgelig. Men det lå nære stranda. En liten pizza restaurant. Men siden strandpromenaden er utrolig lang blir det nok vanskelig å finne.... Ellers er det typisk mye amerikansk/engelsk der (McDonald osv) pga. alle engelske turister. I juni er det ikke så ille mange av de, men de kommer utover sommeren.... :(
Shopping må du nok gjøre i Barca! Der er det derimot masse å kjøpe.
Kvinne+godjenta mi
14:34 28.01.2008
Takk igjen! Datteren vår på 6 år sitter og ser video fra parken og gleder seg masse! Vi håper å få med en annen familie også, så vi kan bytte på å gå i parken, på stranda, kjøre karuseller etc.
Da blir det park og strand den uka, så får vi ta kulturen i Barcelona. Vi har vært der uten barn før og gleder oss veldig til å se byen igjen.
Har ikke bestilt overnatting i Barcelona enda. Vi booket fly og hotell hver for seg, fikk en god pris da vi flyr ned mandag og hjem fredag uken etter. Det er jo så utrolig mange steder å bo i Barcelona, men vi venter med å booke til vi se om den andre familien blir med oss. Har du noen tips der også kanskje? Der må vi bo sentralt.
allergibarn
13:13 31.03.2008
Hei
Vet ikke om du har bestilt hotellrom i Barca ennå. Her er hotellene jeg har brukt.
Første gang i Barca: http://www.hotel-atriumpalace.com/
Veldig fornøyd, men harde senger! Litt dyrere hotell, men rent og pent. Ca 5-10 min. å gå til Pl. Cataluynia Frokosten er superdyr og ikke inkl. så det gadd vi ikke betale ekstra for. Noen småcafeer i nærheten som duger like bra.
Andre gang: http://www.h10hotels.com/eng/barcelona-hotels/h10-catalunya-plaza.php
Også fornøyd, men ikke så fint som artium palace. Veldig sentralt. Ligger PÅ pl. Cataluynia (kjekt mtp flybussen).
Litt mer slitte rom, men rent.
Jeg reiste ikke med barn noen av gangene, så jeg vet ikke om hotellene er barnevennlige!
appelsin
22:18 18.03.2008
DYTTER, flere som skal dit eller har vært der????
allergibarn
10:02 1.04.2008
Har ikke vært i parken, skulle gjerne besøkt den, men derimot i Barcelona og kan anbefale dere å booke hotell på www.booking.com. Er flere fine hotell, bl.a Hotel Jazz, H10 Universitat, Barcelona Cathedral, Barcelona Princess m.fl. Barcelona er en super by!
Port Aventura blir sikkert helt topp; vi har vært flere ganger i Terra Mitica som ligger i Alicante området; - ungene elsker disse stedene :-)