For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
6 åringen min er redd for å sovne, sier hun får fæle tanker og bilder, blitt et problem...Har du et barn som er sånn ? Har du snakket med psykolog ?
11:55 8.01.2008
Finnes det barnepsykolog på gullsmokken ?? Må nesten snakke med en sånn en, for datteren min har virkelig bgynnt å grue seg for å sove.
Hun vil helst ligge i sengen vår hver kveld, men hun får det en gang i blandt, ellers kommer hun i senga vår om natten ca 2-3 dager i uka. Det er vel særs etter vi fikk baby i huset hun har blitt sånn, eller hakke verre da. Regner med det er sjalusi ut og går...men det stemmer nok at hun får mareritt og er redd for å drømme dem igjen. Hun sier også hun får fæle tanker når hun er alene på rommet sitt, og det får meg til å bli noe bekymret...
Dumme oss, begynnte å snakke om dinosaurer for en liten stund siden, og vi har jurassic park-filmene, og dem har hun veldig lysst til å se...men det får hun jo ikke. Derfor har vi fortalt bruddstykker fra filmene, og får høre flere ganger : "hvorfor det da ?" Og andre typer sp.mål.
I natt da hun kom i senga vår, kom sp.målet : "du, mamma, kan dinosaurer ødelegge hus og sånn?".... Jeg var så trøtt, at jeg mumlet bare..."mmm..vet ikke..." Orket ikke finne på noe annet å si. Men hun sovnet da ihvertfall.
Men dette er vel også noe som er ganske vanlig hos barn vel...å få mareritt og sånn...??
Maren-mi
Sv: 6 åringen min er redd for å sovne, sier hun får fæle tanker og bilder, blitt et problem...Har du et barn som er sånn ? Har du snakket med psykolog ?
21:02 25.01.2008
Hei-
tror det er veldig vanlig at 6 åringer har mye mareritt og rara drømmer.
Høres ikke ulogisk ut at det er kombinasjon av sjalusi og usikkerhet rundt barnet i tillegg.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem