Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Røykedebatten

Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Hei, kanskje metoden min kan hjelpe noen??
19:21 7.01.2008
Uff,det er så vanskelig å slutte å røyke. Og det blir ikke lettere av å konstant ha dårlig samvittighet over at man ikke klarer det,ei heller ikke ørten fordømmende folk om dagen som forteller deg alt du allerede vet om fæle virkninger ....

Jeg brukte 5 dager på å gå fra 40 sig pr dag til 0 da jeg fikk positiv test med jenten min... Hadde røykt i 20 år før det og aldri prøvd å slutte før...Jeg sier ikke dette for å skryte på noen som helst måte, bare vil fortelle om måten jeg gjorde det på? Om kanskje det kan hjelpe noen?

Det var ikke noe revolusjonerende altså... Men, hver gang jeg fikk lyst på en røyk,så tente jeg en... Og tok 3-5 trekk. Det er jo de trekkene som er aller bestest... Omtrent som en sjokolade... Hvis du får sinnsykt lyst på en troika, så er liksom de første bitene himmelsk, mens du stapper innpå resten fordi det er klissete å stikke tilbake i lommen og du kan jo ikke bare kaste den, du har jo tross alt betalt for den....

Såh... Via å tenne en røyk hver gang jeg følte for det, men kubbe den igjen etter kort tid, gikk jeg ned fra 40 til 5 hele røyk første dagen... Og klappet meg selv på ryggen. Ikke skjelte jeg ut samboer eller noe...

Tror det å ha en positiv røykeslutt har så sinnsykt mye å si. Å ha dårlig samvittighet etc bare får deg til å røyke videre...

Hver gang jeg ville ha mer røyk,tente jeg på samme jubben og røykte noen trekk til, så kubbet jeg den igjen. Smakte ikke så vakkert helt mot slutten,men det er jo ikke meningen lell ;)
Jeg hadde ingen grense på hvor mange ganger jeg skulle tenne den røyken... Ergo ingen panikk.

Fortsatte slik i dagene etter...Femte dagen tok jeg vel kanskje tre trekk tilsammen... Noen ganger tente jeg røyken og bare holdt den mellom fingrene for så å kubbe den igjen....

Det var tilfeldig at jeg sluttet etter 5 dager, hadde ikke satt meg noe mål... Det virket bare ikke som noen vits i etterhvert. Røykte jo ikke særlig likevel. Om du bruker 5 dager eller to uker via denne metoden spiller jo ingen rolle.... Greien er at du klarer å slutte... Og mot slutten er de trekkene så få uansett. Jeg gikk med røykpakke i lommen i 2 måneder etter dag 5, i tilfelle jeg skulle få lyst på, så kunne jeg jo alltid tenne en og ta tre trekk... Men det gjorde jeg tilfeldigvis ikke.

Jeg tror den panikken man får av tanken på å aldri mer skulle ta seg en røyk, det er den som får oss til å fortsette...Sammen med den dårlige samvittigheten at man ikke sluttet det sekundet man fikk positiv test etc... Bare dropp panikken. Klapp deg selv på ryggen når du klarer å kutte masse ned og bare gå videre på den gode spiralen, istedenfor å kjefte på deg selv for at du trenger litt tid på å slutte...

Nå skal jeg holde kjeft ;) Ble litt for langt,men men. Lykke masse til,jenter! Håper at kanskje noen av dere får det til via slik som jeg fikk det til. Jenten min er nå 16 måneder snart, og jeg har ikke tatt ett trekk etter dag5 ...Er bare glad at om jeg er heldig og blir gravid igjen,så slipper jeg å slutte om igjen :)
Uglemamma :)
Sv: Hei, kanskje metoden min kan hjelpe noen??
10:03 8.01.2008
Tusen takk for ett oppmuntrende innlegg. Å så flink du har vært...;)
Daily
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------