Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
"Jeg kjeeeeeeder meg"!!!
 13:35 2.01.2008
Hvor mye skal en 8-åring underholdes? Jeg begynner å bli ganske lei av at hun går rundt og klager på at hun kjeder seg hele tiden, og ikke vil ta initiativ til noe som helst annet enn å spille på PC'n. Vi er ganske flinke til å ha hyggestunder sammen, med brettspill, diverse hobby-greier o.s.v., men vi kan jo ikke gjete henne hele tiden! Hva driver deres 8-åringer med når de er alene, og hvor mye aktiviteter er dere med på?
Anonym
Sv:
 14:44 2.01.2008
Det er sunt å kjede seg! Min mellomste er sju og et halvt, og får dette til svar når h*n klager "jeg kjeder meg".
Her i huset har vi "datatid", som er et begrenset tidsrom hver dag hvor ungene får bruke pc'en. For sjuåringen er dette en halv time.

Jeg syns det høres ut som du er flink til å være med åtteåringen din. Og innimellom må de bare kjede seg litt, det er da man finner ut av hvordan man skal underholde seg selv.
Filifjonka
Sv:
 09:31 30.01.2008
Vår gutt gjør noen dager ikke noe annet enn å "kjede seg", selv om vi har mye tid for ham, så som dere. Men han har vært sånn siden babyalderen, ville ha underholdning, helst døgnet rundt. Barn får ingen skade av å kjede seg litt, og så fort vi legger et spill fra oss, så kjeder han seg , har ikke lyst å leke litt alene. Vi bruker mye tid sammen med ham, og er tilgjenglig for ham ellers. men han må rett og slett finne seg i, at vi må gjøre andre ting og.

Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------