Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Røykedebatten

Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Jeg er så glad, klarte å slutte å røyke med en gang jeg fikk positiv test
22:37 29.12.2007
Jeg går på den 4. uka røykfri nå og er så happy.
Forrige gang jeg gikk gravid klarte jeg nemlig ikke å slutte. Klarte å kutte ned til 2-3 røyk om dagen, men ikke slutte.

Tror gunnen til at jeg ikke klarte det forrige gang var fordi jeg ikke klarte å se for meg at det lå en liten baby i magen min. Med en gang barnet mitt ble født, så tenkte jeg "nei, hva er det jeg har gjort, stakkars baby". Heldigvis er han en frisk, stor gutt. Nå vet jeg jo at det vokser en baby i magen, og jeg vil aldri utsette et barn til for det samme.

Så for dere som sliter, les boka "Endelig ikke røyker-for kvinner" av Allen Carr. Og lykke til : )
Anonym
Sv: Jeg er så glad, klarte å slutte å røyke med en gang jeg fikk positiv test
09:55 18.01.2008
Så flink du er!!!!!!! Det står respekt av det du har greid. Tenk hvis alle hadde vært like flinke....
lanoforliten
23:04 20.01.2008
Alt for lite skryt til slik som deg, nok av tråder som omhandler bare det negative.
Og nok av kvinner som har tunnelsyn og bagatelliserer røyken.
Husk at å tape mot seg selv er det største nederlaget du kan få.
Taper du kampen om røyken så taper man mot seg selv.

Bra trådstarter:)
Motiver...
Anonym
21:23 22.01.2008
Takk : ) Er så godt å være røykfri, ser på andre som røyker og tenker "glad det ikke er meg".

Moren min, svigerforeldra mine og samboeren min røyker. Når de har vært og tatt seg en røyk og jeg kjenner den stanken, tenker jeg " stakkars sønnen min, har jeg utsatt han for den lukten i over 1 år ?".

Jeg VET det er vanskelig å slutte, jo mer du tenker over det, jo vanskeligere blir det.
Jeg tenkte ikke så mye på det. Tenkte med en gang sønnen min ble født "ALDRI om jeg skal utsette neste baby for det samme", bestemte meg der og da.

Lykke til til dere andre som vil slutte : )
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------