Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Forlengt overgangstønad?
02:54 15.12.2007
Hei.. er det noen som vet hvis det stemmer det at man kan få forlengt overgangsstønad hvis man studerer .. hørd det.. å studerer akkurat nå.Leser igjenn vg som jeg ikke fått lest ferdigt tidligare.
Men er ferdig med selveste studiene nå te våren og skal gå videre som lærling (2år) etter det. Tror dokk at lærlingsperioden regnes som studier å? Sønnen min blir 3 nå i april, så da skal egentlig overgangsstønaden slutte ikke sant.. Tenkt jeg skal høre med trygdekontoret om det til uka, men lurte bare hvis noen hadde vart borte i noen lignendes situasjon...
Etter den ordinære stønaden kan du få forlenget stønaden i opp til 2 år hvis du er under utdanning eller aktiv arbeidssøker. Hvis du fikk barn før fylte 18 år får du enda ett år forlenget.
Jeg har selv hatt overgangsstønad i snart 6 år.
Jeg fikk barn som 16 åring, og har gått 4 år skole, og snart fullført 2 år som lærling.
Jeg vil anbefale deg å undersøke litt rundt forsørger stipend også. For hvis du skulle bli arbeidsledig etter utdanning vil det lønne seg å ikke ha brukt opp årene med overgangsstønad.
Du kan få forlenget opp til to år og lærlig regnes som utdannelse. Du er ikke autorisert i d du driver m før du har tatt eksamen eller gått opp da. Altså er du ikke ferdig utdannet før da. LYKKE TIL
jeg er i studie nå og tar vernepleierutdanning på deltid over 4 år. Har fått ett år ekstra nå og må søke igjen til sommeren om ett ekstra. Men det skal ikke være noe problem og det har ikke noe å si om barnet ditt er 3 år..en jeg kjenner som ble alenemor med barn i alder 6 år fikk overgangsstønad i 3 år fordet.