Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

AD/HD debatten

Ca. 3-5 % av alle barn i Norge har AD/HD i lettere eller alvorlig grad. Her kan dere foreldre diskutere og utveksle erfaringer rundt det å ha et barn med AD/HD. Hvor får man hjelp og hva slags hjelp finnes? Send oss også gjerne tips om det er noe vi burde skrive mer om.
Noen som tar både adhd medisiner OG anti depressiva?
16:08 8.12.2007
Begynte begge deler i dag,og lurer på hvor lang tid det tar før sånne medisiner begynner og virke.
Anonym
Sv: Noen som tar både adhd medisiner OG anti depressiva?
23:58 8.03.2008
2-3 mnd.Virker før også,men blir bedre med tiden:)
Anonym
00:04 9.03.2008
Husk at Strattera(ADHD medisin) er såkalt "lykkepille". det tar nokre veker(2-4) før antidepressiva virkar, Ritalin og Concerta virkar etter ca 1/2 til 1 time etter inntak.
Anonym
16:52 9.03.2008
Jeg går på ritalin.Selvfølgelig virker di etter halvtime-45minutt.Men må gå en stund for å få den gode virkningen.Ritalin går ut av kroppen ca 2-4 timer.Når man slutter med ritalin sitter noe av medisinene lenge igjen i kroppen måneder ettepå.Det har blitt sakt av di fleste som har med medisinering å gjøre.Når man skal begynne med Ritalin,må man ha opptrappingskjema å gå etter!!så kan man etter det finne dosen som passer:)
Anonym
22:13 28.12.2008
Jeg vet ikke hvilke medisiner du går på,men vet at alle må prøve ritalin som første medisin,før evt andre. jeg tålter ikke ritalin ellerre stratteta (husker ikke hvordan di skrives,beklager) Jeg ble skikkelig dårlig og enda verre enn noen gang,så du bør følge me og heldt be dine nærmeste følge litt med på utiklingen din,dette fordi de ser dette bedre en deg. Jeg var usikker og viste lite,så merket derforogså lite,mens andre sa ifra. Nå går jeg på dexedrin og Lamictal. Dette reddet mildt sakt livet mitt! Men det tok 1/2 år før alt var som det skulle. så ta tiden til hjelp og ikke få for store forhåpninger! =/ det kan hende du er like uheldig som meg og du blir så skuffet.. =/ Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------