Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Jenta mi spiser sårskorper....
09:10 6.12.2007
Jenta mi plukker på sår og skorper. Og putter det i munnen.... Hun har holdt på ganske lenge nå, og jeg synes det er litt ekkelt. I tillegg biter hun på neglebånd, og river dem opp så det blir stygge sår. Er dette vanlig....? Skal jeg bare la henne holde på, eller skal jeg prøve å få slutt på det? Jeg er så usikker på om dette er en vanlig uvane, som noen har. Eller om andre også oppfatter det som ekkelt...?
Anonym
Sv: Jenta mi spiser sårskorper....
16:56 12.12.2007
Jeg vil si at dette er en uvane. Og ikke særlig appetitlig, hverken for henne og de rundt henne.

Rent bortsett fra det er det synd også: hun kan få arrdannelser, skorpene er jo der for å beskytte kroppen mot inntrengende bakterier og hvis hun gang på gang "åpner" såret, vil huden hele langsommere med risikoen for å bli stygg.

Har du spurt henne hvorfor hun gjør det?

Min sønn har hatt flere sånne kicks (alt fra neglebiting til å spise på genser ermer/t-skjorter). Ved å gjøre ham oppmerksom på det på en mild og hyggelig måte, har han sluttet med det.

Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)