Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Trenger råd ang søskenvogn..
23:40 4.12.2007
Blir 16mnd mellom, så jeg bør vel ha en søskenvogn. Noen som vil anbefale/har erfaringer de kan dele. Jeg har tenkt at jeg vil ha: Håndbrems, svingbart forhjul enten singel eller to som sitter tett sammen, to kalesjer, mulighen for å kunne ha en side vendt mot meg(til den minste) og andre sider av vokna vendt fra meg.
Råd/tips tas imot med stor takk.
Anonym
Sv: Trenger råd ang søskenvogn..
22:47 5.12.2007
Jeg har skrevet et lignende innlegg under, men kommet litt lengre i prosessen enn deg og endt opp med en OTH Duo.
Fant etterhvert ut at jeg måtte fire litt på kravene mine, for den perfekte søskenvogn finnes ikke.
Jeg vet ikke om noen vogner som har samtlige av de finessene du nevner.
TFK har håndbrems og svingbare forhjul og mulighet for en romslig hardbag vendt mot deg som er montert i den ene sittedelen (ser litt dumt ut). Dobbel kalesje som delvis skjuler bagen, men med titteluke.
OTH Urban Jungle Duo har ikke håndbrems (men skal visstnok ha mulighet for å ettermontere det siden OTH Mountain Buggy har dette utstyret), svingbare forhjul, mulighet til hardbag på den ene delen, dobbel kalesje som delvis skjuler bagen, men med titteluke.
Easywalker Duowalker SKY har ikke håndbrems, men svingbare forhjul og mulighet for hardbag på den ene delen. På 2008-modellene har jeg hørt rykter om at det kommer separate kalesjer.
Babytravel har ikke håndbrems, men svingbare forhjul og mulighet for hardbag på den ene delen. Separate kalesjer.
Firstwheels tvillingvogn har ikke håndbrems, men svingbare forhjul og mulighet for hardbag på den ene delen. Separate kalesjer, og mulighet for å snu sittedelen hvilken vei du vil.
Emmaljunga Cangaroo er også verd å sjekke opp. Tror ikke den har håndbrems, men svingbare forhjul og mulighet for hardbag på den ene delen. Husker ikke helt kalesjen.
myst
00:41 8.12.2007
Tusen takk for infomativt og oversiktig innlegg! Har du linker til nettsidene til OTH Duo, TFK, Babytravel og Firstwheels finner de ikke....
Håper du leser dette selv om det er noen dager siden du spurte. Men kan VIRKELIG anbefale KOELSTRA sin vogn. Har bag til minsten som er veldig grei å pakke babyen klar i og så kle på eldstemann. Bor i 3 etg, og da er det greit å ta eldstemann i hånden og baben i baggen i andre og gå ned å klikke han rett på vognen. Den har to kalesjer, så ser IKKE ut som Oth som har en stor kalesje. (Noe jeg synes ser litt dumt ut.) Den har ikke hånd brems, men en kan ikke få alt:) Den er kjempe god, tar liten plass også. Kan brukes lenge og er veldig lett og smal. Den MÅ du se på! Anbefales virkelig!
stjerneguttemamsen
09:25 10.12.2007
Hei takk for råd, bor nemlig også i blokk så ble interesert nå. Har du en link til en internett side jeg kan se denne vogna??
Den kommer på ca 750,-eur inkl en lift pluss frakt evt og moms hvis den skal sendes da.. Eller få den sendt til sverige og hent den der, for det er jo EU ;-)
Prøv dette, eller søk på koelstra på yahoo.com....
Vet noen innvendige mål på koelstra-bagen eller på easywalker-bagen? (og ja, den har nå kommet med doble kalesjer, de selger den i alle fall i sverige nå. Søk på blocket.se...) Der koster den 8000,- SEK inkl en lift.
Anonym
22:07 11.01.2008
Vil bare komme med en tilleggskommentar..... Har tittet på flere babytravel-vogner på blocket.se (brukte da..) og det er flere 07-modeller som allerede er solbleket... Altså får man nok det man betaler for, den er jo relativt rimelig.
Anonym
23:41 23.01.2008
min babytravel er ikke solbleket i det hele tatt
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem