Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
19:27 29.11.2007
Underviser barn på kveldstid og har begynt å skjønne at flere barn ikke spiser mellom skolelunsjen og middag kl 19 fordi foreldrene ikke har tid til å gi dem mat mellom sfo,eget arbeid og barnas fritidsaktiviteter. Det er jo skrekkelig at barn kan gå 8 timer uten mat når de er i en læreprosess. Hva er normalt?
traviata
Sv: Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
11:30 30.11.2007
Jeg vil si at det er normalt at foreldrene lærer sine barn å lage en god lunsj selv, i tilfelle de ikke går på SFO eller ingen av foresatte er hjemme.

Jeg må minne min sønn om å spise de dagene ingen av oss er hjemme før 16.30, fordi det er så lett å glemme, men når han husker det lager han toast i toastjernet, spiser frukt og drikker melk.

Tips: ha i hvert fall rikelige mengde med frukt og grønt stående framme og lær barna å forsyne seg selv av dette - uhemmet.
Hopsann
Sv: Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
09:57 3.12.2007
Jeg kommer ikke hjem fra jobb før kl 16.45. Min datter må minnes på å spise mellom lunsj og middag dersom det er snakk om brødmat. Hun spiser når hun får beskjed. For øvrig kan man lage mat på forhånd og sette i kjøleskapet for oppvarming i microbølgeovnen. Min datter vet hvordan hun bruker micobølgeovnen og kan lage ostesmørbrød og ellers varme opp mat som allerede er ferdig laget. Jeg er enig i at det er lurt å ha ett fruktfat stående tilgjengelig og kanskje litt grønt. Det trengs bare litt. Frukt kan være banan og eple og grønnsaker kan være gulrot og tomater.
mamma til jente 11 år
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)