For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
19:27 29.11.2007
Underviser barn på kveldstid og har begynt å skjønne at flere barn ikke spiser mellom skolelunsjen og middag kl 19 fordi foreldrene ikke har tid til å gi dem mat mellom sfo,eget arbeid og barnas fritidsaktiviteter. Det er jo skrekkelig at barn kan gå 8 timer uten mat når de er i en læreprosess. Hva er normalt?
Sv: Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
11:30 30.11.2007
Jeg vil si at det er normalt at foreldrene lærer sine barn å lage en god lunsj selv, i tilfelle de ikke går på SFO eller ingen av foresatte er hjemme.
Jeg må minne min sønn om å spise de dagene ingen av oss er hjemme før 16.30, fordi det er så lett å glemme, men når han husker det lager han toast i toastjernet, spiser frukt og drikker melk.
Tips: ha i hvert fall rikelige mengde med frukt og grønt stående framme og lær barna å forsyne seg selv av dette - uhemmet.
Sv: Hvor vanlig er det at barn på 9-12 år må selv passe på å spise mellom skolelunsj og sen middag?
09:57 3.12.2007
Jeg kommer ikke hjem fra jobb før kl 16.45. Min datter må minnes på å spise mellom lunsj og middag dersom det er snakk om brødmat. Hun spiser når hun får beskjed. For øvrig kan man lage mat på forhånd og sette i kjøleskapet for oppvarming i microbølgeovnen. Min datter vet hvordan hun bruker micobølgeovnen og kan lage ostesmørbrød og ellers varme opp mat som allerede er ferdig laget. Jeg er enig i at det er lurt å ha ett fruktfat stående tilgjengelig og kanskje litt grønt. Det trengs bare litt. Frukt kan være banan og eple og grønnsaker kan være gulrot og tomater.