Her kan du utveksle erfaringer rundt det å være alene, få tips om fine turer man kan dra på og rettigheter du kanskje ikke var klar over at du hadde. Få støtte og sukke litt selv også.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvor mye penger??
18:12 29.11.2007
Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye man får i div.stønader etc.når man blir alenemor? Jeg vorderer å gå fra min samboer, men syntes dette er fryktelig vanskelig. Har full jobb, og det blir vel delt omsorg 50/50 evt. Må vite hvordan jeg kommer økonomisk ut av dette. Blir veldig glad for svar..og andre gode tips med på veien. Sliter skikkelig...sukk!!!
Anonym
Sv: Hvor mye penger??
21:21 2.12.2007
Hei.
Dersom dere har 50/50, får dere kun vanlig barnetygd + en ekstra hver. En av dere kommer i skatteklasse 2, etter avtale (f.eks. annen hvert år).
Dersom dere har fordeling 60/40 el. mer, får den med minimum 60% samvær dekket 63% av barnepass, overgangstønad redusert etter inntekt, ev. barnebidrag, skatteklasse2, og bostøtte om du (den med minimum 60%) har liten inntekt. Det er også redusert betaling i flere barnehager etter inntekt, så det blir jo mindre om det bare går på 1 person).
Dette kan du lese mer om på Nav sine sider: http://www.nav.no/page?id=267
Lykke til.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem