Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Dere som har har klaret å slutte, hvor mye er dere gået opp i vekt?
13:14 28.11.2007
Hvor mye har du gået opp i vekt?
Jeg er nå i uke 10 og har gået opp ca 6-8 kg. Det er mye synes jeg. Spiser mye mer nå enn tidligere, men vet ikke om det er svangerskapet eller røykslutt som gør det.
Anonym
Sv: Dere som har har klaret å slutte, hvor mye er dere gået opp i vekt?
23:06 28.11.2007
Heisann! Jeg sluttet å røyke uke 6. Jeg hadde lagt på meg 3 kg på 12-ukers kontrollen. Er nå i uke 28 og har lagt på meg 12 kg. Jeg har hatt VELDIG god matlyst;o) Lett å putte noe i munnen i stede for sigaretten...
februarmamma...?
09:10 29.11.2007
La på meg 5 kg de første 12 ukene, er nå i uke 23 å har lagt på meg 8 kg siden posetiv test! Sluttet å røyke i uke 5.
nr1 kommer 5 april 08
00:09 1.12.2007
Hei slutta å røyk ved positiv test. E nu 17+1 uke p vei. Å har gådd ned 4,5 kg. Hehe E det en teng som hjelpe mot røyking så e d kvalme ;)!!! Va ikkje dåli da æ slutta men godt muli æ hadd proppa i mæ om matløsta hadde tellatt det :) Så det e jo det EINASTE positive med kvalmen!
Annetteaune
13:56 1.12.2007
Jeg røyker...er i uke 32 og har lat på meg totalt 8 kg :-)
Smiley
23:44 17.12.2007
Hei..
For det første syns jeg at du er flink som har klart å legge vekk røyken.
Jeg også gjorde det, Jeg er 23 uker på vei og har gått opp 10 kilo.
Jeg syns det er utrolig mye,men jeg er fast bestemt på å få de vekk igjen etter graviditeten. Prøver selvfølgelig å begrense mat inntaket,men alt er jo så utrolig godt og mage målet har null begrensning.
Syns du skal kose deg under graviditeten og tenke på barnet du har i magen. Slankingen kan vi ta senere(men selvfølgelig alt med måte når det gjelder spising)
Kooos til deg..
wiggity wack
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem