Å pendle mellom to hjem er ganske vanlig i dagens samfunn. Men det kan være en utfordring både for liten og stor. Her kan du dele dine erfaringer med andre.
Jeg har så lyst å flytte....
19:21 23.11.2007
Jeg bor i Oslo, og ønsker å komme meg ut av byen innen få år. har femti/femti med BF, barnet er tre år. Vi bor rett i nærheten av hverandre, men jeg kommer ikke til å ha råd til den leiligheten stort lengre.
Så ønsker å flytte ut av byen etter hvert, er også lei alt "bybråket". I tillegg har jeg en kjæreste som bor halvannen time fra Oslo, og pga div ting kan han ikke flytte til Oslo.
Vi jobber turnus begge to, så jeg har tenkt ut en samværsordning som gjør at barnet vil kunne være 60 prosent hos meg, og 40 prosent hos bf. Og da selvsagt høre til kun én barnehage. Han synes i utgpkt at 50/50 var for mye for han, fordi han jobber så mye.
Hva tror dere om dette, folkens? Er det gjennomførbart? Vet bf kommer til å sette seg fullstendig på bakbeina. Men jeg har ikke råd til denne byen lenger, og vil ikke være her mer... Ikke har jeg fast jobb, heller. Men det vil jeg kunne få der kjæresten min bor.
Anonym
Sv: Jeg har så lyst å flytte....
13:24 25.11.2007
Kor gammelt er barnet da?
Om det er mulighet for jobb der du evt. vil flytte så hadde nok eg også flyttet, om far gjekk med på det. Men hadde ikkje flyttet berre p.g.a. ein kjæreste, da måtte det forholdet i tilfelle vere 100% sikkert. Men om far sett seg imot det vil det jo bli litt problematisk. Men ønsker deg no uansett lykke til! Og håper at dere får til ei bra løysning som fungerer for barnet!
Såg i etterkant at barnet var 3 år. Og når barnet er såpass stort så skulle kanskje ikkje den ordninga du nemnte vere noko problem. Men alle barn er jo ikkje like. Eg går sjølv med tanken på å flytte, men ønsker som sagt å vente til barnet ihvertfall er 3 år, for da blir det 10 dager sammenhengende hos far, for trur barnet takler det betre da. Men det vil jo tida vise. Vil uansett gjere det som er best for barnet.