Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Ting som dette bidrar til samlivsbrudd
16:02 23.11.2007
Jeg og min mann har flere ting vi er uenig om. En av tingene er oppdragelse og aktivisering av ungene våre. Pappaen mener det ikke er nødvendig med organiserte aktiviteter på fritiden.Jeg tror heller ikke det er en nødvendighet, men mener det er fint når jeg ser at mine barn har glede av det.

Men denne uken nektet pappaen. Vår datter hylskreik, ville gå på dans i stedet for å være hjemme. Pappa nektet. Hun skulle være hjemme (kunne dessverre ikke følge henne selv). Når pappaen i tillegg har funnet ut at ungene skal være minst mulig sammen med både tante og bestemor, er dette ting jeg ikke kan leve med. Heller ikke venner skal hun ta følge med (sukk). Snakk om å gjøre ting vanskelig og surt.

Huff. Måtte få ut litt av fustrasjonen. Kan ikke ha en far som nekter barna å være aktiv utenfor hjemmet. Nok et skritt nærmere separasjon. Enig, eller overreagerer jeg?
Anonym
Sv: Ting som dette bidrar til samlivsbrudd
01:52 24.11.2007
Det er viktig for barna å omgås andre barn og være aktive,til en viss grad. å nekte sine egne barn å ha det gøy,lyder ikke bra.. hvorfor nekter han da? gidder han ikke, eller er det bare på "trass"?? =/
Anonym
Sv: Ting som dette bidrar til samlivsbrudd
12:41 28.11.2007
Hva med å ha familiemøte mellom dere to.
inngå kompromisser. be han om å få argumenter for at han mener at hun ikke bør gjøre dette, og du visa versa.
det er viktig å være enige om sånne ting på forhånd, så ikke barnet blir stående der og blir helt frustrert. hun er lovet dans av deg, mens far ikke vil. det blir det mye kjør av. barna skal ikke innlemmes i sånne uenigheter dere imellom. det er iallfal lbest om dere klarer å la være. hun blir en kasteball, noe barn ikke vil være. for de skiller ikke mellom mor og far.
er forsåvidt ikke noe som er mer rett enn galt. han kan jo ha et poeng i at det kan bli mye organisert fritid. eller at han syns at barna skal få lære seg å være kreativre på egenhånd. om han bare boikotter for å boikotte har det jo ingen hensikt. det bør dere snakke om.
det viktigste dere gjør er å være enige på forhånd. og ikke bruk barna til å overtale han fordi hun blir lei seg.

skriv gjerne avtalen ned på et ark. hva som kreves og hva som forventes. hvis dere er enige at hun kan gå på dans, så må dere og være enige om at han skal følge om du ikke kan.
noen ganger må man være litt "forretningsmessige" og ryddige.
fordi man kan fort få misforståelser og så står man der i kampens hete, og barna skjønner hvertfall ingenting.
når dere er blitt enige kan dere prate med barnet, over middag eller noe. om de får lov, kan de få velge mellom noe dere er blitt enig om . eller fritt etter hennes ønske om det er greit for begge.
da kan dere og snakke om at pappa og mamma er blitt enige om at vi følger hver vår gang ,eller hva det er som skal skje. opplys dem, og gi dem de valgene de kan få velge.
hvis de ikke får lov, til noe de ønsker seg veldig, kan dere si at det har jge og pappa blitt enige om det ikke passer nå.
barn må ha noe å forholde seg til. enten det er nei eller ja.

Prøv å få til møter hvor dere snakker sammen. om sånne ting. på et saklig nivå.
ta gjerne kontakt med en familieteraput for å få rpd til hvordan dere kan komme igang, eller kanskje det er best å ta samtalene der.

Lykke til.
alt kan løses, om man vil. også er det å gi og ta. begge kan ikke være like stae. vis at du er villig til å inngå kompromiss og ta på alvor det han sier. da kommer han nok etter. og møte deg på veien. han bør det. gjør han ikke det, oppsøk hjelp. noen ganger trenger vi å høre det fra andre :)

sagitarius
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------