For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
HJELP----- jenta mi er 10 år idag, og vil ha overnattingsfest for 11 jenter i samme alder til helgen. Hva skal jeg lage, hva skal jeg finne på for dem å gjøre, hvordan skal vi "pynte"............. HJELP
10:46 20.11.2007
Det kan jo ikke være enkelt å lage en fest for en gruppe jenter i den alder. De vil "døgne", er kl 13 et greit tidspunkt å sende dem hjem på.
NOen med gode råd til meg, Alle råd er velkomne...........
Sv: HJELP----- jenta mi er 10 år idag, og vil ha overnattingsfest for 11 jenter i samme alder til helgen. Hva skal jeg lage, hva skal jeg finne på for dem å gjøre, hvordan skal vi
12:45 21.11.2007
11 er jo veldig mange.... Men greit, er det lovet, så er det bare å hoppe i det!
Jeg ville "slite" dem ut først i skogen. Har du mulighet til en lang og god tur evt med spørsmålsposter og et bål, er det en fin start. Alle må ta med seg lommelykter og varme klær + sitteunderlag.
Så blir det pølse&pinnebrød grilling + skummel historiehøytlesning rundt bålet.
Vel hjemme er det varm kakao, en lang film også alle til sengs.
Begrens sukkerinntaket denne kvelden ellers blir det bare baluba. Popcorn og masse oppskåren frukt kan være et fint fint supplement til evt begrenset lørdagsgodt i form av muffins. Dropp brusen og lag smoothies i stedenfor, så får du både et sunnere og roligere alternativ.
Sove sove (med selvfølgeling en laaaaang godnatthistorie). Opp og spise frokost (croissanter på Rema 1000 er ikke dyre, men gir en luksusfølelse.)
Sv: HJELP----- jenta mi er 10 år idag, og vil ha overnattingsfest for 11 jenter i samme alder til helgen. Hva skal jeg lage, hva skal jeg finne på for dem å gjøre, hvordan skal vi
21:43 22.11.2007
Hei!
Jenta mi fyller også snart 10år,er en milepæl da:) Er masse som er "barnslig" ting som vi ihvertfall gjorde til vi var 12 he he..
Må si jeg synes du er veldig tøff som vil ha så mange til overnatting. Jeg ville hatt max 5 stk. Har ikke all verdens av plass heller.
Kanskje de kan bake selv, siden de skal være så lenge. Det hadde garantert blitt populært. Og så noe lagspill hvor man skal tegne og gjette for eks. Eller singstar hvis du orker he he. Popcorn og film!
15:58 11.12.2007
Nå er jo dette innlegget gammelt så du har sikkert hatt den festen. Men du skriver at de vil 'døgne' altså være oppe rundt? Det hadde nok vi aldri tillatt, det hadde måttet være stille senest klokka elleve feks, evt tolv. Det er jo sent det, og de er jo bare ti år, ikke store selv om det er fest. De vil jo bli helt ødelagte i to dager etterpå dersom de klarer å holde seg våkne halve eller hele natta. Tror vi hadde blitt ganske misfornøyde hvis ti-åringen her hadde kommet hjem fra overnatting uten å ha sovet noe hele natta...
Elleve stykker på overnatting er jo ganske friskt, men det går jo om dere har god plass.
Hvordan gikk det med deg?
23:27 2.02.2008
Døgne betydde å være oppe til kl 07 ( alså i 24 timer). det var èn som klarte det, resten sovna en etter en. Det var helt greit for meg, og de klarte seg fint, sa også fra til foreldrene at de kom til å gjøre det, så de var inneforstått med det. Min datter sovna ved 3-tiden.
Vi har god plass, så det var nok med madreasser til alle sammen, fikk hele loftstue for seg selv, jeg sovna rundt kl 24, ingen bråk fra dem. Det sa jeg klart ifra om at de kunne være oppe og se på video eller spille PS2 el. brettspill el. noe sånt, men ikke høre musikk eller danse på natta, siden jeg også har en ettåring hjemme.
Det eneste som ble dumt, var at de spiste kake opptil flere ganger på natta, og følte seg egentlig litt småkvalme, hele gjengen på morgen.