For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hold kjeften på deg skriker hun ut!
20:24 18.11.2007
Nekter å rydde rommet sitt å gjøre lekser.Hun har blitt så giddaløs å nå er det nok.Ikke mere tv-titting og ikke mere Nintendo dc,kun etter faste tider.Hun snakker så stygt å sier ofte gidder ikke å vill ikke,lyver å står på,snakker stygt også.Hun får bare kjeft fra oss ikke noe annet.
Noen med samme problemer å hvordan dette kan ordnes sånn att det blir slutt på dette?Er jo så frustrert att jeg vet ikke mine arme råd nå vist ikke disse nye reglene funker,for hun truer med å bli værre å slem uansett om hun ikke får pakker fra julenissen.
Anonym
Sv: Hold kjeften på deg skriker hun ut!
12:43 19.11.2007
Nå har jeg lest litt på dette forumet og det kan virke som om det er en del som "sliter" med denne alderen. I så måte er stiller vi i den samme klassen.
Vi har en sønn på 7 år som til tider blir helt bajas. Det skjer gjerne i samband med at vi maser på han, og så har det en tendens til at det kommer inn i en ond spiral. Vi maser mer, han blir mer trassen. Det kan gjerne ende opp med at han gråter, skriker, sier (utrolig) stygge ord og kaster ting og slår oss.
Vi er ganske fortvilte når dette skjer, og vi aner virkelig ikke hva vi skal gjøre for at han skal roe seg ned. Han sier av og til at noen ganger så bare "klikker" det, og det virker som om han ikke vet hvordan han skal for stoppet det.
OM det er noen med råd på hvordan man kan ordne dette så hadde vi vært utrolig takknemlige!
Anonym
17:22 16.01.2008
Når sønnen min på snart 7 år begynner å bli trassig, bruker jeg å si noe sånt som at "nå kom vi litt skjevt ut, hva sier du om at vi tørker av oss de sure grimasene og prøver på nytt?" Det virker forbausende ofte. Jeg legger gjerne litt ekstra vekt på at jeg også har trådt feil. Vi får ofte en fin samtale rundt situasjonen. Men det virker jo selvsagt ikke alltid...
Ellers er det et godt tips med familieråd, der en diskuterer hvordan en vil at familien skal fungere. Hva man kan gjøre sammen? Her må alle bidra. Noen kvelder når jeg legger ham bruker jeg mye tid på å snakke om ting som han er opptatt av, hva som skjer på skolen osv. Da har vi en "kjeftefri sone", det vil si at han kan si ting han har gjort galt tidligere uten å få kjeft, men vi snakker sammen om det.
Anonym
18:54 19.01.2008
Hei :)
anbefaler å tenke på hva dere som foreldre kan gjøre for at ting blir annerledes. får hun klare beskjeder? sånn at du står foran henne og ikke roper fra andre side av rommet? vi sier feks " jeg ser at du er sint/lei" etter hvert nikker han kanskje, "jeg ser at du er sint men du skal rydde rommet ditt" så går jeg ut, han har kanskje ikke begynte å rydde når jeg kommer inn igjen så gjøre jeg det samme. ned på hans nivå, " du skal rydde rommet ditt" uten å kjefte ( selv om jeg koker!!) det kan ta lang tid, men til slutt pleier han å gjøre det vi har spurte.
dere har sikkert prøvd dette, håper det var litt hjelp, det er frustrende, ..slitsom... men vær bestemt, you are the boss!!
lykke til
mumtotwo
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem