Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
livet rasar samman.. flytta hem till utland (samma som aleneforeldrer)
13:05 18.11.2007
min sambo har ett förhållande till en kvinnlig kollega men vägrar att erkänna det. Det har pågått en tid och mina tankar har bara rört sig runt att vi MÅSTE hålla ihop. Vi har en son på 1 år. Men nu har han inte sovit hemma på en veckas tid och jag förstår ju att det inte kommer att ske. Han säger att han sovet hos sina föräldrar och egentligen spelar det ingen som helst roll längre. Jag vill inte ha honom. Men så till det stora problemet= mitt liv i Norge är byggt upp runt honom och hans familj. Det jag vill är å flytta hem (till utlandet) där har jag mitt nätverk och hela min familj som tar emot mig med öppna armar.

Vi har delt foreldreansvar och om jag har förstått saken riktigt så finns det 2 alternativ

alt 1. han skriver under på att jag får flytta med vår son. Gör man detta på en flyttemelding? eller hur fungerar det, speciellt schema?

alt 2. Jag ber honom att säga från sig foreldreansvaret för att han lämnat mig/oss. Går detta inte kan jag ta saken till rätten. Vad är mina chanser där? Han har varit borta över 50% av alla helger det senaste halvåret( gutteturer, jakt, bonusturer på jobb etc.) kan detta spela in?

känner att påsen över mitt huvud knyter sig ihop och jag måste hitta en väg ut. Ge mig råd och inspel, tusen tack på förhand
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------