Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Han har fått nye "venniner"
18:32 17.11.2007
Hei. Min tidligere samboer og jeg har nylig gått fra hverandre etter å ha slitt med å få det til lenge... Nå har jeg oppdaget at han har fått tatt opp kontakten med flere gamle venniner, samt fått en ny som jeg er temmelig sikker på at han er interessert i. Vi har vært enige om å ta tiden til hjelp, for å prøve å finne tilbake til hveradre. Han er uærlig, og sier at han og den nye "venninen" har svært lite kontakt... Treffes på byen i blant bare. Men så har jeg da, altså oppdaget (noe han ikke vet, som jeg heller ikke burde vite). De skriver en masse meldinger sammen og har lagt mange planer om ting de skal gjøre i tiden fremover. Har også sett flere bilder av dem sammen fra fester, hvor de holder rundt hverandre etc. Samtidig som han har holdt på å flørte med henne, muligens også mer enn det... Har han latt meg tro at vi hadde et felles mål/håp om å bli sammen igjen. Når sant skal sies var det jeg som gikk fra ham, men hadde gode grunner til det. Jeg er så utrolig såret og lei meg. Kan ikke konfrontere ham med det, for jeg burde jo ikke visst at de skrev meldinger og møttes ofte... Bør jeg bare tenke at dette forholdet er endt for alltid, og samarbeide så godt jeg kan pga barna våre? Har jeg grunn til å være sint på ham? Synes det er rart at han velger å lete etter en ny kjæreste med en gang... Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme over dette, er langt nede.
Anonym
Sv: Han har fått nye
20:58 17.11.2007
Huff jeg føler med deg. Det er så kjipt når dem finner nye damer med en gang. Men det er typisk mannfolk, jeg tror dem gjør det for å komme over oss lettere. Jeg synes også det er respektløst ovenfor deg. Min eks gjorde også det. Er det så glad han var i meg tenker jeg. Dem kunne venta litt og dessuten hvertfall holdt det helt skjult i så fall, ikke smørt det opp i trynet på oss. Glem han og gå videre. Han høres ikke moden ut i mine ører. HAr han såret deg før vil han gjøre det igjen og igjen. What you see is what you get.
Anonym
08:36 18.11.2007
Takk for svar! Han har ikke vært utro noengang, så vidt jeg vet i hvertfall. Men har jo alltid hatt flere nære venniner. Skulle ønske jeg klarte å ikke bry meg, men jeg er så såret. Ille at noen velger å gå ut og treffe nye jenter med en gang. Trodde ikke det skulle bli sånn siden jeg valgte å gå ut av forholdet. Dette er midt oppi en hektisk eksamenstid, og jeg klarer overhodet ikke å fokusere på lesingen... Vet ikke hva jeg skal gjøre for å klare å gi blaffen i han. Du har forresten rett i at han er veldig umoden.
Anonym
09:37 18.11.2007
Sånn var min eks og. Gjorde det slutt i sommer, jeg. 4 dager etterpå hadde han profil på nettby. Tok kontakt med damer fra gamle dager som var hypp på han osv osv. Han sier han ikke lå med noen. Jeg veit han gjorde dette for å trøste seg selv, få opp selvbildet etter å ha blitt dumpa. Jeg fikk panikk av at han gikk så fort til nye dame, og fikk plutselig masse følelser for han igjen, ble forelska på nytt. Så vi bestemte oss for å prøve igjen. Nå er det slutt igjen for godt og vi dreper nesten hverandre her. Jeg skulle aldri ha gått tilbake til han i sommer, men vi vet hvertfall at vi har prøvd alt. Men vi har nestenm ikke noe respekt igjen for hverandre. Jeg ser på han med avsky.Men samtidig er det en sorg, vi snakker om nesten 7 års forhold. Med feil mann..grr.. ja ja
Anonym
10:45 18.11.2007
Lurer bare på hvordan jeg skal klare å gi blaffen i at han er blitt interessert i denne venninen. Jeg har sagt til ham at jeg er lei meg for at han har fått ny vennine... Han bare ler hånlig. Det virker som han liker at jeg har det vondt. Jeg er livredd for at jeg kanskje ikke til klarer dette semesteret på studiet mitt... Han er skikkelig hoven og ekkel mot meg etter at jeg sa at jeg var lei meg. Forstår ikke hva som feiler ham... Synes ikke han har rett til å være sur på meg. Det verste er at han lyver meg rett opp i ansiktet, og sier at de nesten ikke har kontakt. Noen gode tips for hvordan jeg skal klare å akseptere at han har gått videre?
Anonym
11:27 18.11.2007
Han er ute etter å såre deg og gjøre deg sjalu. Hver gang du blir sint eller lei deg oppnår han det han ønsker. Det beste du kan gjøre er å ikke gi han den gleden, ikke hvis noen følelser ove3nfor han. Slutt å spørre hva han driver med. Ikke finn info om han, jeg driver eks å sjekker facebooken hans, ikke gjør sånne ting. Brudd er vondt, og du må gå igjennom sorgen. Kjenn på de vonde følelsene, men ikke la deg knekke av selvmedlidenhet. Oppsøk en terapeut kanskje. Mange får store problemer ved samlivsbrudd, og det er ikke verdens undergang om du ikke klarer dette semesteret. Men tenk på deg selv og din fremtid og blås oppi han. Bruk energien din på deg selv og ikke han.
Anonym
11:46 18.11.2007
Hei. Takk. Det hjalp faktisk. Det er jo det eneste jeg kan gjøre. Bare innse at dette er for alltid. Vi passet overhodet ikke sammen. Totalt ulike interesser og verdier. Jeg ville jo lenge ut av det, men klarer ikke tanken på at han er klar for å gå videre. Det er ikke jeg. Jeg har jo tross alt barn å tenke på. Skulle bare ønske at han ikke var så utrolig populær! :(
Anonym
14:28 18.11.2007
Du får bare trøste deg med at du ikke er så umoden som han og hopper på det første og beste du finner. Kunne sikkert ha gjort det du om du ville og, men du vet bedre.
Vi er flere i samme båt, du er ikke aleine.Klem og lykke til.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem