Her kan dere utveksle erfaringer om barns sykdom fra de er nyfødte til de er i tenårene. Noen ganger er det kjekt å høre om andres erfaringer og gode råd, eller kanskje du har noen erfaringer å dele med andre selv?
Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sliten i hjertet, trenger å høre at det er "vanlig"
19:46 15.11.2007
Her kommer et hjertesukk fra ei som har sin førstefødte på 20 mnd i barnehagen, hvor hun trives godt. Men de siste 2 månedene har hun slitt seg gjennom 5 sykdommsrunder og 4 legebesøk, alt fra feber, influensa, ørebetennelse, streptokokker og nå sist omgangssyke. De siste 2 ukene har vi i tillegg slitt med veldig rødt utslett nedentil, ikke godt å si om det er bleieutslett eller om det kommer av mye løs mage pga sykdom. Apetitten er veldig variabel, akkurat da hun spiste godt og mye så kom omgangssyken. Jeg kjenner at det tærer på et mammahjerte, hun får liksom ikke tid til å bli frisk og ha det godt før en ny runde kommer. Jeg vet at det er pga barnehagestart, trøster meg iallefall med det, men jeg kjenner at jeg blir trist. Synes det sitter sykdom i alle veggene i huset, og har også blitt smittet av et par av sykdommene selv, noe som også tapper meg for energi. Hvis ikke utslettet blir borte (nå har jeg prøvd med hydrokortison 1 % en en uke) i løpet av helgen blir det nytt legebesøk for å sjekke evt. matallergi. Hun er småspist, men i det siste har det ikke blitt mye nedi skrotten hennes. Smiler gjør hun jo lell, men jammen har det vært spesiellt mye sinneanfall og surving i det siste også.
Er det noen flere som opplever det samme?
Og spesiellt er jeg nysgjerrig på dette med utslettet. Vi mødre tenker jo ofte det verst tenkelige. Håper dere øser ut med deres erfaringer, jeg trenger det nå :-)
mirakelkvinnen
Sv: Sliten i hjertet, trenger å høre at det er
15:19 16.11.2007
Hei.
Samme problem her også.
Etter at vår førstefødte datter begynte i barnehage, har hun mer eller mindre vært syk hele tiden.
Hun rekker gjerne to-tre dager i barnehage før hun igjen er syk.
Listen er lang:
6 ørebennelser, høy feber utallige ganger, 4.barnesykdom,urinveisinnfeksjon,lungebetennelse,halsbetennelse,
øyebetennelse(denne har hun hatt siden fødselen), oppkast og diare som varte i hele 7 dager. Fikk bare i henne varm mme og vann. Tror hun gikk ned 1 kilo den uken.
Nå har hun hovne mandler hoste, snørr og feber igjen....
Jenten vår har også vært plaget med et merkelig rødt utslett nedentil- i perioder.
Først trodde jeg kanskje hun reagerte på pencilinkuren som hun brukte ved urinveisinnfeksjonen, siden det begynte da, men utslettet vedvarte etter at pencilinkuren var avsluttet.
Brukte et tykt lag med silulen zink salve og skiftet bleie ofte. Da forsvant det etter noen dager, men så plutselig kom det tilbake og nå kommer det med jevne mellomrom.
Veldig frustrerende dette her, så nå har
jeg bestillt time hos fastlege, for å få en utredning, synest det har vært litt mye sykdom på barnet vårt det siste halve året.
Du får ha lykke til hos legen og god bedring :-)
venus 2
15:20 19.11.2007
Har dere prøvd Canesten mot utslettet? Det kan høres ut som soppinfeksjon...
Anonym
21:50 20.11.2007
Det var litt av en sykdomsliste, stakkars lille jenta di, får håpe hun snart kommer over kneika med styrket immunforsvar, som jeg håper skjer med jenta mi snart. Folk snakker om et helt år med sykdommer når de beg i barnehagen, men det håper jeg ikke er sant!! Har hørt om 2-5 måneder med mye på en gang, men...
Jeg tenkte litt på canesten etter å ha lest et annet innlegg her. Men i dag var vi hos legen og siden han ikke nevnte det så prøver jeg ikke det enda. Han ba oss prøve en krem som heter Mildison Lipid. Så får vi se om det hjelper...
mirakelkvinnen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem