Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 6-8 år

For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Hvor lenge får 7-8 åringen din lov å være "ute "på kvelden?
 12:29 14.11.2007
Jeg har hatt som regel at hun skal være hjemme til barnetv, eller etter barnetv når hun er på besøk. Men nå har hun et par venninner som er 1-2 år eldre så hun maser om å få lov til å være ute til kl 7.. Men jeg vet ikke helt om jeg syns det er ok..
Iallefall ikke nå som det er mørkt tidlig på kveldene.
Canutte
Sv: Hvor lenge får 7-8 åringen din lov å være
 22:03 15.11.2007
Min datter er 8 år og får være ute til kvart over syv. Vi er regnet som strenge i gata vår. Det er for at hun skal få tid til å spise og stelle seg før sengetid. Mørkt er det jo allerede kl. fire, så det kan jeg ikke bry meg om.
Kebbelife
 21:40 26.11.2007
Jeg har en gutt på 7, snart 8 år. Er det skoledag dagen etter, og det er mørkt ute, må han komme hjem kl. 18.30. Andre dager kl 19. Hele familien står opp tidlig i hverdagene, og da er det viktig at han får nok søvn.
Blåbærmalena
 23:29 3.01.2008
Hei,

jeg har ei jente på 8 1/2 år som skal være ferdig spist, vasket og pusset tenner i seng til 21.00, så får hun lov å bestemme selv når det skal starte og forberede morgendagen med å legge frem klær og sjekket lekser og sekk. Hun kan komme inn 19-19.30 eller 20.00, men da går alt "arbeidet" unna raskere.

Nå om vinteren er det sjeldent hun leker ute så sent, men heller er hjemme hos venninner og leker innendørs.

Barn er jo forskjellige, noen trenger lenger roe ned tid og andre trenger mindre søvn. Her tror jeg foreldrene må se hva som funker best i forhold til rutiner og hvordan morgendagen funker.
OmOmar
 21:51 6.01.2008
19.30 må mi på 6,5 år være inne..l (19 vist hun skal bade) legger seg ca 20.30...men vi ser ann hver dag, noen ganger spiser hun kvelds hos venner og kan da komme 15-30 min seinere..variere..
i helgene er det kl.20 sm gjelder:) om sommeren(ferie) har vi det enda lit friere;)
har fått lita pia
 20:50 10.01.2008
Hun er 8 år.

Hun legger seg kl.21, så hun får være ute ihvertfall til kl.20 i sommerhalvåret, kanskje kl.19.30 om vinteren. Lengre hvis hun ikke skal på skolen dagen etterpå.

Vi bor i Oslo.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------