Her kan dere som er av samme kjønn og som skal ha barn/ har barn sammen utveksle erfaringer og sukk og både gi og få gode råd.
Dette er ikke et forum der man skal diskutere det å være lesbisk eller homofil i seg selv.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Bieksuell = utroskap?
01:10 14.11.2007
Jeg er biseksuell. Ikke bifil. Min tiltrekning til andre kvinner er utelukkende seksuell. Jeg elsker mannen min, men har veldig lyst til å prøve å ha sex med en kvinne. har hatt disse tankene siden jeg var 14-15, men det har aldri blitt noe av. Nå er jeg 22 år, har mann og barn, og vet ikke om det kommer til å bli noe av det...
Men jeg har utrolig lyst å "få det ut av systemet", ha prøvd det en gang. Mannen min forstår meg og sier at det er greit at jeg har sex med en annen kvinne, han ser ikke på det som utroskap når det er 100% seksuellt og når det ikke kommer til å oppstå noen følelser rundt det. så han har gitt meg klarsignal til å gjøre dette, siden det er så viktig for meg. Men så lurer jeg sånn på hvordan han kommer til å reagere etterpå. Kommer han til å se på det som utroskap uansett? Kommer han til å bli såret, lei seg, syns det er ekkelt?
Jeg setter selvfølgelig min manns følelser foran mine seksuelle lyster, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå.
skal jeg kjøre på og risikere at han forandrer mening etterpå og blir såret, eller skal jeg la vær for sikkerhets skyld og alltid lure på dette?
Noen med råd?
Anonym
Sv: Bieksuell = utroskap?
22:04 14.11.2007
Om han kommer til å bli såret og lei seg og synes det er ekkelt er det bare han som kan svare på.
Noen mennesker synes det er helt ok å ha et såkalt åpent seksuelt forhold, andre gjør det ikke. Om du vil risikere at dette blir en kime til konflikt i forholdet ditt er det bare du som kan vurdere.
Personlig skjønner jeg ikke hva du håper å oppnå, men det antar jeg du har en ide om selv.
Du tenker på din mann, å det er jo bra. Men har du tenkt på at barna dine en eller annen gang kan få vite hva du har gjort, hvis du gjennomfører dette. Jeg vil tro at respekten for deg fra deres side ikke vil være høy. Vi mennesker har lyst til alt mulig, men vi har en fornuft vi kan ta i bruk. Du burde spørre deg selv om det virkelig er verd å prøve ut familiens tåleransegrense pga en lyst.
Anonym
22:52 23.11.2007
Noen menn syns det kan være spennende. Om han angrer seg etterpå kan være. Jeg syns nok at det er litt dristig å ta sjansen. Kanskje du angrer selv etterpå. Fantasiene kan også være fint å ha, de mister litt effekt etter å ha prøvd det ut.
Jeg har det samme å kan noen ganger fantasere om samme kjønn, men jeg holder det til fantasien. Det kan være fint å ha, etterhvert så gir det seg og så kommer det nye. Så skulle en gjort alt det en fantasere om, da kunne det blitt "mye utroskap"
Håper du finner ut av det.
Anonym
14:50 4.12.2007
Om din mann vil bli såret er det jo bare han som kan svare på. Jeg for min del mener det er utroskap uansett kjønn.
hmmm, ja dersom du gjennomfører det så vær forberedt på at du faktisk kan få følelser og. Skremte vettet av meg. Var bare "for gøy", men skal si deg jeg sleit etterpå. Trodde og det kun var seksuelt og fantasi og moro. (var bare 16 år den gangen) Fant nå i hvertfall da ut at jeg er bifil.
Om det er utroskap? Nei om man har tilatelse er det vel ikke utroskap. Det kan skape sjalusi og eller andre problemer i ettertid. Om ikke for han så kanskje for deg? Eller kanskje for dere begge? Selv mener jeg at, ja man skal få ha sine fantasier, men om man går å fantaserer og tenker på noen andre på den måten er det en form for utroskap allerede. Om han sier greit, så får du ta det som greit. Du kjenner han best.
Jeg har et "greit" fra mannen min. Ikke skjønner jeg hvordan i alle dager han kan synes det men. Det er ikke et "greit" jeg benytter meg av da:)
Anonym
09:16 12.01.2008
Ikke gjør det er mitt råd,som lesbisk med et par opplevelser med gifte kvinner. Ja,sexen kan være herlig,men altfor fort kan det være ganske voldsomme følelser oppi det hele..fra begges,eller den en part sin side. Og jeg kan for mitt bare liv ikke forstå disse mennene som sier at det er "greit" bare for at det er med en annen kvinne..?!
Ha gjerne fantasiene dine,men ikke sett dem ut i livet mens du er i et forhold med noen annen..det være seg kvinne eller mann. Er nå min mening da........
Anonym
00:55 30.01.2008
klart du kan gjøre det:) men jeg ville ikke sagt det til mannen din hvis du er redd for at han skal syns du er ekkel etterpå.. det kan vell ødelegge opplevelsen litt. du har jo klar signal alikavell..
har du tenkt deg ut noen da, eller er det snakk om sjekking på bar?
Så lenge dere er enige om dette, og du ikke går bak ryggen på mannen din, så er det ikke utroskap. Uansett om det er en mann eller dame du "du har deg med" :P Det er nå bare min mening...
Om du har fått klarsignal fra mannen din synes jeg du skal gjøre det jeg.. Om forholdet deres er sterkt og dere stoler på hverandre og ikke gjør masse bak ryggen på hverandre burde det gå veldig bra. Men selvfølgelig, man kan aldri være 100 % sikker på at det går bra, så viktig at han ikke bare sier det er greit fordi han ikke vil ødelegge dine lyster og fantasier osv.
Du kan jo fks bruke den opplevelsen du får med denne eventuelle kvinnen i seksuelle sammenhenger med mannen din senere og hisse han opp?
Blir en liten ekstra piff i forholdet på en måte kanskje :-) "Hvorfor spise bare potet og kjøtt når det finnes krydder og sauser som gjør det enda bedre og mer spennende" :-)