For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
div. ting havner i lomma
18:46 9.11.2007
Min sønn på snart 7 har ved flere anledninger tatt med seg andre barn sine ting i lomma når han har vært på besøk. Jeg har oppdaget dette i forbindelse med at jeg skulle vaske klærne og sjekket lommene. Det er ikke spesielt fine ting han har puttet i lomma og jeg forstår ikke hvorfor han gjør dette. Det virker som han har glemt at tingene var der når han kommer hjem for de blir bare liggende i lomma. Jeg er veldig bekymret for dette og redd for at han skal bli en nasker. Er det flere som har erfart at barna har fått med seg leker hjem fra lekekamreatene? Kan ikke huske at jeg gjorde dette selv som liten og vet ikke helt hvordan jeg skal takle dette. Når jeg tar det opp later han først som han ikke skjønner noe og når jeg begyner å prate husker han hva som har skjedd og blir lei seg. sist sa han at leken bare havnet i lomma uten at han tenkte over det. Han er veldig glad i å samle på ting som steiner, kongler etc.Jeg må jo si at jeg tror han når han sier at han ikke mente å stjele, men er ikke sikker hva jeg egentlig skal tro. Noen med ligenede erfaringer eller råd?
Anonym
Sv: div. ting havner i lomma
18:54 9.11.2007
Har ikke sammer erfaring, men jeg gjør meg noen tanker. Han er sikkert ikke noen nasker, men trenger sikkert bare å bli gjort oppmersom på hva han driver med. Hva om du ber han om å gå tilbake med det han har tatt og si at han dessverre fikk tingen med seg hjem. Det tror jeg er en handling som vekker han litt opp. Han er jo stor nok til å ta i mot et slik budskap.
Min erfaring er at nabogutten tar med ting fra min sønn. Det er ubehagelig å be han om å tømme lommene før han går, men vi har gjort det et par ganger. Det som er trist er at "alle" i gata som har besøk av han sier det samme og prater om det. Det jeg tenker er at hvis mor og far hadde snakket med han og bedt han om å gjøre opp for seg, så hadde det sluttet av seg selv. Jeg har vært til stede når de har oppdaget at han har hatt 2 stk DS-spill !!! i lomma. "Hvor fant du disse da" spurte moren. "I veikanten" svarte gutte. "Å ja" var alt mamma'n sa....
Lykke til!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem