For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Søvnterrorist
05:25 7.11.2007
Sønnen vår er 6,5 år. De siste 3 ukene har han vært våken hver eneste natt. Det begynte med at han kom inn til oss og ville sove hos oss. Vi fulgte han tilbake til sengen og satt der til han sovnet. Men - det tok et kvarter så kom han tilbake. Nå har det gått over til at han gråter og sier at han er redd. Han kan ikke si eksakt hva han er redd for. Noen ganger for mørket, så for å ligge alene, så vet han ikke, så har han drømt.....
Vi tror egentlig han er fryktelig sjalu på sin lillesøster og er livredd for at hun skal ligge i sengen vår og ikke han. Hun ligger nesten aldri i vår seng, hun sovner lett om kvelden og hun sover hele natten. Det kan hende hun kommer inn når vekkeklokken har ringt for å kose i 5 minutter, og det er det storebror ikke vil forstå når vi forklarer han det. Han vil rett og slett ikke høre.
Vi hadde det slik da han ble storebror som 2-åring også. Da ble vi henvist til et senter i Oslo som heter "Midt i mellom". De rådet oss til å sove på hans rom frem til han ble trygg. Det resulterte i at mannen min sov på IKEA-seng på hans rom i 6 mndr. (grunnen til at jeg ikke sov der var pga amming). Jeg føler ikke at vi kan gjøre samme runden igjen. Da tror jeg lillesøster vi kreve det samme...
Nå er kokken 0515 og han har holdt oss våkne fra kl 0110. Det er litt drøyt. Han vekker jo lillesøster på 4 også. Det er ikke lett å stille på jobb kl 08 etter disse nettene.
Er det flere som har det slik? Noen råd? Kjenner at jeg ikke klarer å holde meg rolig lenger og i natt har han fått en del kjeft.
Viola Lutea
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem