For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
Di Georges
15:54 4.11.2007
Hei, jeg er en mor med en gutt på 8 år med diagnosen Di Georges. Jeg savner sårt kontakt med andre foreldre som har barn med samme diagnose (eller lignende diagnoser). Vi er medlem i foreldreforeningen, men dessverre bor de fleste medlemmene litt vel langt borte. Det ideelle hadde vært om vi kunne ha fått kontakt med noen som bodde i Tromsø eller omegn, men jeg er svært åpen for kontakt med andre også. Kanskje kan vi snakkes på mail, evt msn....
Håper på snarlig svar!
Zuki
Sv: Di Georges
23:01 14.01.2008
Hei! dette har eg leita etter:)
Eg har ei jente på 7 med diverse plager som alle passar inn i denne diagnosen i lett variant. Veit jo ikkje om det er Digeorge, men... Vi er nettopp begynt på kromosomutredninga, for no har eg endelig møtt ein lege som høyrer på meg.
Vi har i alle år holdt på med mange legar(spesialistar) som kun har tatt for seg eit symptom kvar. frå lege til lege, frå avdeling til avdeling osv.
Kan nevne; forsinka språk (ekspressive språkvanskar), dårlige musklar i munn/kjeve, lett for å svelge vrangt då ho var mindre, obstipasjon, kronisk otitt- dren, trange øyregangar, navlebrokk som er der fortsatt+problem med magemusklane, enurese, sosiale problem, normal IQ (evner) ellers. treg til å legge på seg det ho tapte etter fødsel (over 3 veker).
Eg er anonym foreløpig....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem