Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
For tidlig med nytt forhold?
06:06 31.10.2007
Jeg og min ekskjæreste ble foreldre for knappe 2 måneder siden. Den første måneden var alt helt herlig siden jeg kunne komme på besøk til henne så ofte jeg ville, men så begynte min (og hennes) kamerat å besøke henne oftere og oftere (nesten hver kveld). Jeg spurte om det var "noe på gang" og fikk til svar at det var det ikke....Men brått en dag fikk jeg beskjed om de hadde gått inn i et forhold, jeg reagerte med sinne (sjalusi) og frykt (vil barnet mitt se på han som pappa nå?). Jeg kan i følge henne fortsatt komme så ofte jeg vil på besøk, men det er jo ikke akkurat hyggelig for meg å være der i dette tilfellet. Prøver jo å ha sønnen min så ofte som mulig selv om det ikke blir så lenge av gangen fram til hun er ferdig med å amme. Jeg har også selv unngått å gå inn i et forhold da jeg mener man burde vente iallefall et halvt år sånn at foreldrerollen kan "sette" seg litt...Hvordan skal jeg takle dette? Kommer sønnen min til å bli mer knyttet til ham siden han naturlig nok kommer til å være i nærheten av ham oftere?
Jeg håper at du er den typen pappa som håper da at ditt barn vil knytte seg og få et godt forhold til "stefar" hvis dette er et forhold din eks vil satse på.
Skjønner godt at det sette såre følelser for deg for ingen vil at barnet skal like den "andre" bedre enn deg som er den ekte foreldreren...
(er der halvveis selv)
men ta det med ro.
Er du en god far vil barnet ditt merke det og kose seg sammen med deg og uansett så er pappa best!!!
hei, mine to eldste barn har nesten aldri møtt sin far (hans valg)
de har hatt en stefar hele tiden, men savne av den ekte pappaen er stort.. ingen kan erstatte sine foreldre. bare vær en god far å tenk på hans beste, så går nok dette bra:))