For dere med barn i alderen fra seks til åtte år. Her kan dere utveksle tanker og erfaringer.
håpløs situasjon
21:26 29.10.2007
I høst flyttet jeg om min datter på 8 år ut på landet, og trives veldig bra med det.
Vi bor nå 25 min unna skolen, og hun får da drosjetransport til og fra skolen, for det går ikke buss her.
Det som er problemet er at hun ikke vil bruke bilbelte i drosjen. Hun er ikke så veldig glad i å ha på seg belte, og drosjesjåføren gjør ingenting med det. Har sagt til drosjesjåføren flere ganger at hun ikke får sitte usikret, men han mener det ikke er hans jobb å følge med på det. Jeg skal bare være glad han gidder å ta seg bryet med å kjøre henne sier han.
Jeg følger alltid dattern min ut i drosjen, og fester hun med bilbelte, men hun tar det av seg med en gang jeg lukker døren.
Dette er en håpløs situasjon for meg, for jeg sitter med hjerte i halsen hver gang hun blir fraktet til eller fra skolen. Tenk om noe skjer...
Hva kan jeg gjøre med dette? De siste dagene har jeg blitt med i drosjen for å se til at hun sitter fastspent, men dette går ikke lenger.
bekymret mor
Anonym
Sv: håpløs situasjon
23:12 29.10.2007
Drosjesjåfører er pålagt til å passe på at barn under 16 år bruker bilbelte. Gjør ikke sjåføren det, så ring drosjesentralen og si ifra. Be om en annen sjåfør!
Anonym
Sv: håpløs situasjon
20:41 31.10.2007
Og be politiet ta en beltekontroll på strekningen i riktig tid. Det er nemlig føreren av bilen som får bot, for det ER hans ansvar enten han vet det eller ikke!!!
mamma til 3
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem