Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Vi får frem det værste i hverandre...
08:36 29.10.2007
Vi har vært sammen i 7 år og har 2 barn. Vi har aldri hatt et harmonisk forhold fordi vi har veldig ofte forskjellig syn på ting og har forskjellige interesser. Derfor tergrer vi hverandre og det ender med sure miner, kald skulder og krangel. Dette går ut over hverdagen, barna og samlivet.
I går på dagen gikk jeg meg en tur, var så forbannet og tenkte at jeg får det bedre uten han. For en mnd siden så jeg på leiligheter, uten å gjøre noe med det... Så tanken på samlivsbrudd har liggget i kortene en stund.
Men da vi igår kveld tok opp dette og han sa at det var best for oss alle at vi gikk hvert til vårt -så knakk jeg helt sammen. Jeg vet jo så godt at vi ikke har det bra, men nå klarer jeg bare å se de positive og gode sidene hans og det som har vært fantastisk i disse årene.
I natt lå jeg og klamret meg til han, og det er lenge siden. Han mener vi får det bedre og at vennskapet vårt vil bli bedre når vi ikke bor sammen. Han vil at vi skal være endel sammen; julen, påsken, sommerferien (som allerede er bestilt), men det ser jeg på som vanskelig -selv om det ikke er noe jeg heller vil.
Huff, her skriver jeg uten mål og mening, men det er gått å få det ut!
Noen som har gått fra hverandre selv om man egentlig er veldig glad i hverandre? -og hvordan har vennskapet og livet utartet seg etterpå?
junior&vesl@
Sv: Vi får frem det værste i hverandre...
18:21 2.11.2007
Kan du ikke prøve å få han med deg på familierådgivning, slik at dere kan lære dere å kommunisere sammen istedenfor å slåss med hverandres ulikheter...? Det høres jo ut som dere har det stort sett fint sammen, og dere har jo vært sammen i en ganske land tidsperiode og har fått to flotte barn sammen. Håper han vil prøve, for det virker som du har fått det klokkeklart for deg at det virkelig er mannen din du er glad i.

Krysser fingrene for deg.
Anonym
22:44 4.11.2007
Jeg ser jo problemene våre som vi har slitt med i lang tid. Vi gikk til familierådgivning for 5 år siden, så han føler at vi har prøvd "alt".
Jeg kommer til å bestille time uansett, så håper jeg han blir med. Men jeg er redd det er for sent -han ser på leiligheter og er ganske bestemt. Men han lider og har det vondt han også;-( -men beholder fornuften -eller hva jeg skal kalle det!?

Åh....jeg hater å ha det vondt;-(
junior&vesl@
12:45 9.11.2007
Hei. Står oppe i nesten samme situasjon som deg. Vi har vørt destruktive for hverandre i ivertfall to år nå. Ble slutt i sommer og vi ble nesten separert før vi fikk følelser og ville prøve igjen. Nå etter 3 mnd har vi nesten drept hverandre. Skikkelig elsk og har forhold. Det er vanskelig å gå fra en man elsker men det er ikke alltid nok å elske hvis ikke andre ting fungerer. Jeg og mannen min har begge vanskelige barndommer og liv bak oss, og vi tar ting ut på hverandre. Ikke bra for oss eller barna. Selv om det er vanskelig så vet jeg det er riktig å gå fra hverandre. Høres ut som du mener det og, men at du har sterke følelser. Hva med å gå litt til familieterapeuten alene og lufte følelsene dine
-maria-
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------