Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Samlivsbrudd

Her kan du som lurer på et brudd er i ett eller er ferdig med ett utveksle erfaringer på godt og ondt.
Slit det med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva får en alenemor i stønader egentlig?
14:53 26.10.2007
Vurderer å gå ut av et følelsesløst forhold som har vart i lang tid, men jeg er bare student og er redd for at jeg ikke skal klare meg og blir i forholdet mye pga at jeg ikke tror jeg vil klare meg alene med sønnen min..
Hadde satt pris på om noen som visste det, ville fortelle meg det. :)
Anonym
Sv: Hva får en alenemor i stønader egentlig?
19:50 26.10.2007
Hei, jeg er ganske nylig blitt alenemor..

Jeg er også student har en datter på 1 år. Får full os på 10300+ full lån og stipend fra lånekassa+ forsørgerstipend.. Utgjør 7200 i mnd. Har søkt bostøtte og venter på svar.. Får dobbel barnetrygd og småbarnstillegg på 2600 kr i mnd, kontantstøtte på 3300 fordi jeg har dagmamma.. Har du bhg, så få du dekket 64%. Jeg har hovedomsorgen. Bidrag fra pappaen får jeg og..

Får mye støtte.. Noe jeg er kjempe glad for da jeg har mulighet til å få meg utdannelse:)
oslojente80 Mina f 07.09.06
21:23 26.10.2007
Åkei.. Hørtes jo ut som mye da.. Har en sønn på 20mnd og hangår i bhg da. Har ikke jobb ved siden av skolen. Får man overgangsstønad på 10300??? Det var jo myyye. Pluss lån og stipend på 7200kr, barnetrygd på 1800kr er småbarnstilegget på 2600kr eller er det med barnetrygda? og bhg koster da rundt 1300kr, pluss barnebidrag..(hvordan regnes det da?) Og kan alle få overgangsstønad? Hvorfor og hvor lenge får man det? Og hvem kan få bostøtte? Dvs at man får over 20000kr da?? Var jo ikke så ille da, høres ut som om man skulle kunen klare seg alene da.. Hmm..
Anonym
17:26 28.10.2007
Ja, for 10300 i overgangsstønad kan få dette i 3år.. Kan få forlenget til 2år ekstra, men husker ikke helt hva kriteriene er der.. De 2600 kr inneholder 2 barnetrygder og småbarnstillegg..

Mener å huske at alle kan få overgansstønad ja.. Men da må du ha omsorg mer enn pappaen.. har dere delt omsorg, så får du det ikke..

Kan søke ombostøtte også.. Kommer ann på inntekt, men siden du ikke har inntekt så kan du søke om det.

Bidraget regnes ut på lønna til pappaen og hvor ofte han evt har samvær..
oslojente80 Mina f 07.09.06
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------