Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Pseudotvillinger

Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen her som har blitt gravid igjen etter 4 måneder?
 10:24 24.10.2007
Hvordan opplevde dere det?

Positivt?
Negativt?

Hva slags tanker fikk dere, og hva er "praktisk" og "upraktisk" med å få barn så tett?

Anonym
Sv: Noen her som har blitt gravid igjen etter 4 måneder?
 11:23 24.10.2007
Jeg ble kjempeglad da jeg ble gravid og småen var 4,5 mnd. Jeg hadde nemlig problemer med å få nr 1 og mistet tre ganger før spiren satt. Trodde derfor at jeg måtte streve lenge med å få en evt nr 2. Har i tillegg PCOS og uregelmessige sykluser og regnet med at det ville gå lang tid før systemet kom i gang igjen. Men jeg ble gravid mens jeg fortsatt ammet og er bare superglad.

Tror det blir veldig kjekt med to tette, og kan ikke forstå at det skal være mer travelt med en ettåring og en baby enn en tre-fireåring og en baby.
myst
 11:54 24.10.2007
ja her er vesla 6 og 1/2 mnd og jeg er 13 uker på vei. så ble gravid rett før hun var 4 mnd
det var planlagt og nøye gjennomtenkt.
det positive er jo at de vil leke sammen i forhåpentligvis mange år og kanskje få et tettere forhold enn hvis det er 4 års forskjell.
de fleste som har to tette sier det er endel jobb i starten mens man senere får mye gratis ved at de er nærme i alder.
praktisk med tanke på klær og utstyr og at når man er ferdig med bleier så ER man det også og begynner ikke på nytt om 3 år. så sant man ikka skal ha flere da så klart

legen min sa faktisk at hun så det som lettere med en 1-åring og et spebarn enn en 2 åring og et spebarn fordi en 1 åring kan man jo sette i lekegrinda for en liten stund og den vil også sove endel på dagtid enda mens en 2 åring er over alt hele tiden og sover mindre.
hun hadde selv erfaring med begge varianter! spesielt:)

negative er jo at jeg føler meg litt som et avlsdyr hehe:) (spøk)

har jo da gått gravid store deler av 06-07 og 08.
og self vil det være rimelig slitsomt i starten når man ikke har fått inn rutinene og gangen i det.
og det vil kanskje være lett å behandle minsten som om han/hun var like gammel som eldste eller omvendt, det må man kanskje passe litt på...
ellers ser jeg ikke så mye negativt.

upraktisk?? nei..
mamma til martine og lille
 16:16 16.12.2007
Jeg ble gravid etter fire måneder og i dag er barna mine 2 og 3. Det har vært noen utrolig travle år og det er enormt tøft til tider. Det har begynt å roe seg litt ned nå, men du må være forberedt på noen veldig intense år. Det kommer jo alltid ann på hva slags barn man får og. Datteren min har vært utrolig sjalu, selv som baby. Det var tøft å komme seg igjennom. Men det er fantastisk selvfølgelig! Og barna har stor glede av hverandre. Mitt beste råd til deg er å forberede deg godt. Sørg for at barn 1 sover gjennom natten og på eget rom. Ellers vil du bli vekket av to barn, og da bli man utslitt. Og så må man samarbeide godt sammen som foreldre. Så ikke for mye ansvar bli lagt på en. Lykke til!
junik
 23:04 27.12.2007
junior var 3 mnd da jeg ble gravid med mini.. gikk over all forvntning og nå er de 1 og 2.. alt går kjempe fint..
Bee*
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------