Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

molukker/små hvite blemmer i knehaser og på innsiden av arm
10:51 23.10.2007
Datteren min har fått masse små blemmer på innsiden av armene og nedover bena. De er ikke farlige, men klør en del. Er det noen som har hatt det og som har råd om lindring/ hvordan bli kvitt dem?
lillepusen
Sv: molukker/små hvite blemmer i knehaser og på innsiden av arm
13:22 23.10.2007
Min datter hadde mollusker på halve overkroppen og på det ene låret. Hun hadde det som sagt bare på ene halvdelen av kroppen. Var en tur hos legen, ha sa at det ikke var noe en kunne gjøre med dem. Hun hadde dem i ca 6-8 mnd før alle forsvant. Har en del arr på kroppen etter å ha kloret på dem. Det eneste vi gjorde var å smøre alovera gele på dem når hun klødde som verst. Det virket som om det hjalp en del Dessverre så har jeg ingen andre råd til deg
Bør vel ta med til slutt at de er smittsomme, men verken jeg eller mannen min fikk mollusker
Anonym
20:31 23.10.2007
Begge mine barn har molusker. Rådet jeg fikk fra legen var å væte en bomullspinne med Lactasyd og smøre på morgen og kveld. Nå er jeg litt sløv sånn, så det ble ikke akkurat morgen og kveld. Datteren min sine er så og si borte, sønnen min sine plager han ikke. Men jeg tror det rådet kan funke, for flere av de minste moluskene ble borte etter et par dagers smøring( før sløvheten tok meg).
nov/febmamma
10:47 8.07.2008
Hei , jeg har en datter på snart tre år, hun har molusker bak på rompa og nedover lårene. Snakket med legen og det eneste han sa var at jeg skulle smøre med Bruledin for å unngå infeksjon. Tenkte å prøve det du har prøvd, så får jeg se hvordan det går.
Ruttan
13:14 13.07.2008
Nok et råd, som jeg tror jeg fant her inne, eller event. i Foreldre og Barn, var å smøre med Inotyl( sånn rumpesalve som er veldig effektiv på såre bleierumper). Nå var jeg tom for det, så jeg har ikke fått prøvd ennå, men det skulle vist være veldig effektivt!
Må bare nevne at datteren min sine er borte nå, så de forsvinner jo etterhvert!
nov/febmamma
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)