Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
problemer med å gå på do
12:53 17.10.2007
håper noen kan hjelpe meg.
har vært samboer med min kjære i snart to år og vi har en liten jente på ti mnd. han har fra tidligere en nydelig gutt på snart ni år som er hos oss annenhver helg og i ferier.
problemet er at denne gutten bæsjer på seg omtrent hver gang han er hos oss - opp til flere ganger. han kan gå med bæsjen i trusa lenge uten at vi legger merke til det og i det siste har jeg begynt å finne bæsj liggende på gulvet rundt omkring i huset.
først og fremst så går mine bekymringer til stakkars gutten, da dette jo er værst for han! i tillegg er det nå blitt et problem i forhold til vår lille datter som putter alt hun finner i munnen (jeg støvsuger hver eneste dag slik at hun trygt kan få utfolde seg, men det er ikke mulig å få med seg alt).
jeg har sankket med samboeren min om dette problemet mange ganger, men han blir bare irritert og sier at det er en fase som vil gå over og at det kan være traumatisk for gutten om man gjorde et nummer ut av det. dessuten så får jeg bare høre at jeg ikke tar hensyn til hans (altså guttens) følelser når jeg foreslår lege o.l. noe jeg igjen føler er veldig uberettiget da jeg først og fremst tenker på hans følelser i denne saken (det kan ikke være gunstig for en ni årings følelsesliv og gå rundt og lukte bæsj!!!). Tenker på å snakke med samboers mor eller helsestasjonen men liker ikke å gå bak hans rygg.
hva gjør man i en slik situasjon? hadde det vært jeg som fikk bestemme hadde jeg vært hos legen med han forlengst.
sigthrudur
Sv: problemer med å gå på do
15:17 6.11.2007
Du bør si til mannen din at hvis han ikke er villig til å ringe helsesøster, gjør du det, fordi det er en form for omsorgssvikt ikke å ta tak i det. Det er ikke normalt for en 9 år gammel gutt å bæsje seg ut. Dere bør også prate med gutten om det å se om dere får ut av han årsaken til at han gjør dette. Føler han seg tilsidesatt, for eksempel. Vi hadde problemer her med at sønnen til samboer tisset seg ut. Biomor orket ikke å ta tak i det, men begynte heller med bleier (han er 6 år!) og det gjorde jo problemet mye verre. Igjen - omsorgssvikt. Jeg presset mannen min til å ringe helsesøster og sa til han at jeg kom til å gjøre det hvis han ikke gjorde det, og det ville satt han og biomor i dårlig lys. Så han ringte til slutt. Fikk svigermor med meg å presse han også. Det funket og nå jobbes det med saken. Lykke til!
DolphinGirl
Sv: problemer med å gå på do
14:25 11.05.2008
Har omtrent det samme problemet. Har en sønn på 8 år som bæsjer på seg. Han har hatt problemet i 4 år (halve livet!!!). Han var bleiefri fra han var 3 år til han var 4, men så startet problemene... Kanskje i forbindelse med at jeg gikk inn i nytt forhold?
Har kontaktet helsesøster, lege, sykehus, PP-tjenesten og bup( barne- og ungdomspsykiatrien). Hans mor, som har hovedomsorgen, sitter på gjerdet å venter på at det skal gå over av seg selv... Blir irritert på meg for at jeg involverer lege bup etc. uten å spørre henne først.
Har atter en gang kontaktet lege for å få tatt en grundig underøkelse av fordøyelse og tarmsystemet, men det er ikke sikkert vi får pga. at han har vært til undersøkelse før!!
Det er en svært vanskelig situasjon for gutten og for oss som vil hjelpe men ikke "når fram" til spesialister pga. tidligere undersøkelser...
Gutten min blir ikke bedre, og før eller siden vil dette føre til mobbing og psykiske vansker for ham.
Har noen gode råd å komme med??? Vi trenger hjelp!!!
thomaso
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)