Her kan du komme med sukk og løsninger og undringer på hva som er lurt å gjøre både med egne barn og andres barn når det kniper, det hender jo det! Eller om du har noen oppskrifter som har fungert særs bra, så del dem gjerne med oss andre som sliter litt:-)
Vennlig hilsen jordmor Siri
Barn som lyver
19:38 16.10.2007
Er det noen som har tips i forhold til barn og løgn. Har ei jente på 8 år lyver mye. Det er i alle situasjoner. Hun lyver for venninner ( for å imponere) og hun lyver for lærere (også for å imponere) Når jeg konfronterer henne med det lyver hun for meg. I konflikt situasjoner med venner/søsken lyver hun om hendelsesforløpet. Det er bare blitt så vanskelig. Jeg syns synd på henne og prøver å hjelpe henne, men det blir ikke bedre, heller motsatt. Håper det er noen som kan gi meg noen gode råd.
Hei. Dette hørtes ikke så veldig morsomt ut. Hvis du ikke kommer noen vei med henne, kan du jo snakke med helsesøster og høre om hun kan ta en samtale med henne. Hadde problemer med min åtteåring og mat, og vi fikk god hjelp fra helsesøster, så det kan jo være verd et forsøk. Lykke til ;o)