Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Takk røykere, for at dere oppmuntret meg til å ta en røyk igjen :-(
00:59 16.10.2007
Har holdt meg i noen uker nå, og har gått veldig bra egentlig.
Innimellom har det vært tunge stunder der røyken har fristet helt forferdelig, og det har faktisk hjulpet å sitte her og lese harde ord fra andre som har klart å slutte.
Jeg skjønner ikke at dere som røyker ikke kan ta det mer alvorlig, vi trenger jo å høre hvor forferdelig det er å røyke, og hvor vondt vi gjør våre egne barn. Verden er hard, og jeg trenger ihvertfall å "hetse" meg selv (som mange her velger å kalle det).
De siste dagene har jeg derimot lest mange innlegg der mange forsvarer røyking, og bagatelliserer det, forteller at "det er ikke SÅ farlig" og lignende, og så skjedde det som ikke skulle skje: Jeg begynte å bagatellisere det for meg selv (har vel bare ventet på det, fordi jeg innerst inne så gjerne vil ha noen trekk) og jeg fyrte opp og røykte en hel røyk, så ble det to osv...
Nå sitter jeg her og prøver å hetse meg selv igjen, for at jeg skal forstå hva jeg holder på med, og jeg vil bare be dere som fortsetter å forsvare denne forjævlige svakheten: DET HJELPER IKKE!
Slutt å vær snill og forståelsesfull mot dere selv og oss andre som prøver å slutte, det som virkelig hjelper er å være sterk og være STRENG med seg selv.
Jeg kommer ikke til å gå inn på denne siden mer, for leser jeg flere unnskyldninger for å røyke, så er jeg kanskje ikke sterk nok til å stå imot. Håper dere tenker over det.
Det er bedre å være rundt folk som vet hvor dumt det er, og som ikke kommer til å tillate meg å røyke eller unnskylde meg hvis jeg gir etter.
Anonym
Sv: Takk røykere, for at dere oppmuntret meg til å ta en røyk igjen :-(
09:09 16.10.2007
Du må være noe for deg selv, for både pedagogikk og psykologi viser at det å hetse noen til å gjøre noe ikke virker. Jeg er en har røyket i mange år og har sluttet for en god stund siden. Ingen kremselsfilmer eller det du kaller hets har klart å få meg til å slutte, det var fantastiske mennesker rundt meg som støttet meg hele veien. Ingen var dømmende men ga sin støtte. Røykerne som jeg kjenner tok hensyn og røkte ikke i min nærhet. Jeg og de jeg kjenner som har klart å slutte har ikke mestret dette gjennom dømming og nedrakking, men gjennom støtte, noen har gått kurs og noen har brukt andre preparater i en overgang. Jeg ser at de fleste har det slik jeg hadde det ingen nytte av å bli nedrakket, men hvis du har det så er det jo hundrevis av innlegg her så det er jo bare å lese. Ingen blir god på noe eller mestrer noe av å føle seg dårlig, da burde jo mobbeofre virkelig klare seg selv. Nei snakk for deg selv og jeg håper at alle sinte mennesker kommer inn til ditt innlegg og rakker deg ned, når det er det du vil.
Anonym
17:50 16.10.2007
dette er bare et bullshit innlegg som sikkert er startet av en som er anti røyker og prøver å få de som røker til å ta imot DRITT!!
og uansett hvilken situasjon man er i så skal man ikke ta i mot dritt fra andre for de er ikke det granne bedre selv!!
Anonym
17:53 16.10.2007
Der tar du feil stakkars deg!
De som bryr seg om barna sine er selvfølgelig mye bedre enn de som ikke gjør det. Fakta! Men det er jo det dere har problemer med å ta imot kanskje? Ren fakta?
Anonym
17:53 16.10.2007
Godt uttalt!
Anonym
17:48 20.10.2007
Herregud, kan ikke dere stakkars fortapte sjeler bare innse at det er galt å skade sitt eget barn!??
Dere fortjener ikke annet enn dritt, når det er det dere serverer ungen deres!
Anonym
17:49 20.10.2007
Hets virket for meg i hvertfall!!! Det tror jeg også er grunnen til at fler og fler faktisk slutter å røyke i dette landet. Jeg følte meg som en kriminell hver gang jeg tente meg en røyk offentlig fordi samfunnet har lagt opp til at det ikke er akseptabelt å røyke lenger. Mulig jeg er lett påvirkelig, men ingen vinner på å si som så mange gjør:" Jeg blir så provosert av all propagandaen at da skal jeg hvertfall ikke slutte!" Dette mener jeg da....
Anonym
16:27 28.10.2007
det var vel ingen som tvingte deg å lese det som står her??????? altså, du leste det helt selv, og sprakk, skyld nå ikke på røykere for at du ike var sterk nok, kansje en annen gang da vettu, men for guds skyld, skyld nå på deg selv og ikke andre!!
57litt
takk deg selv:)
19:15 28.10.2007
Du kan ikke legge skylda på noen som helst for å ha røyket igjen.. Hvis man bestemmer seg selv for å ikke røyke så må man regne med at folk røyker overalt, ute på gata, på kaffeer,restueranter.. ja overalt! Skal du gå rundt og legge skylda på alle som røyker du da? Er du ikke sterk nok til å la vær å ta en røyk så er det kun deg selv og di egen lyst du kan kladre!
Hilsen Røyker
Anonym
Sv: takk deg selv:)
20:28 11.11.2007
Helt utrolig at dere røykere og barneskadere ikke kan ta NOE kritikk, ikke engang for å ha fristet en annen røyker til å fortsette!
Har dere virkelig INGEN selvinnsikt?
Det virker som om dere bare har bestemt dere for at det dere gjør er riktig, og at dere er like gode som alle andre selv om dere behandler barna deres dårligere!
Ta dere sammen, hvis dere hadde kunnet ta litt selvkritikk så hadde dere kanskje kommet noen vei!!!! det er ikke synd i dere!!!!!!
Anonym
16:59 13.11.2007
hallo? her kommer anti røykerne å slenger drit, sier vi røykere er svak og at det er kun viljen det går på. men når en som har vært røykfri en stund bestemmer seg for å ta en røyk, så er det faen meg vår skyld det og? herregud...dere motsier bare dere selv!!!!
Anonym
01:22 14.11.2007
Hallo???Det var jo en røyker som skrev hovedinnlegget, og hun sa det var en direkte virkning av at DERE RØYKERE kom med så mange unnskyldninger for å røyke her inne at hun begynte å høre på det dere sa! Utrolig dårlig at dere ikke kan ta selvkritikk for DET ihvertfall, men det er vel ikke mer å forvente av sånne som dere, som ikke tar kritikk for å forgifte barna deres engang!
Anonym
11:33 19.11.2007
men, det var jo heller ingen som tvang henne til å lese her inne, på RØYKEDEBATTEN. så om hun først og fremst hadde vært sterk og sta nok hadde hun klart det.
57litt
02:33 30.12.2007
Dette er et idiot innlegg fra en antirøyker.Det er det liten tvil om.
Enkelte når nye lavmål til stadighet.
Røykere som skriver her inne sitter ikke og skylder på andre for at de røyker slik HI her gjør, de er fullt klar over at de står ansvarlig selv. Legger seg flate for sin egen dårlige samvittighet og sliter strengt tatt med dette til daglig.
Men som skrevet over her er det svært lite motiverende for folk å få hets for noe de selv vet er galt. Det virker totalt mot sin hensikt.
Hvis noen sliter med vekten, tror du da det hjelper å påpeke hvor mye vedkommende spiser, at det er ekkelt, at de ser ut som ditt og datt?
Hvis en du kjenner har vanskeligheter med å få seg jobb, tenker du da at det er lurt og motiverende å trykke vedkommende ned i søla og fortelle dem om hvor ubrukelige de er? At ingen vil he dem?
Jeg håper at dere, som så tydelig oppholder dere her inne for å hetse røykere som forsøker å slutte, ikke bedriver dette i form av barneoppdragelse hjemme.
Men det er nok for mye å forvente.
Lykke til alle dere som jobber med å kutte ned og stumpe røyken! Dere fortjener en klapp på skulderen og et oppmuntrende smil for hver røyk dere ikke tar :)
Hilsen ikke røyker!
Anonym
21:23 5.01.2008
Liker inlegget over meg her!
katharina88jentebaby08
10:20 10.01.2008
Det e ingen andre i heile verden som e ansvali før dine egne handlinge enn du sjøl. Only! !
Annetteaune
10:36 10.01.2008
Til HI: Er det dumt å røyke?! No shit!! Det har jeg ALDRI hørt før... verken jordmor, legen min eller helsesøster har fortalt det til meg. Noe ny forskning dette her?
catla m/ prinsessa
23:45 22.01.2008
Hadde det ikke vært for at jeg er forferdelig trøtt, har vondt i hodet og at jeg finner min tid for verdifull til å sløse den vekk på en slik tåpelig diskusjon, så skulle jeg kjeftet dere forbanna anti-røykere huden full, side opp og side ned! Jeg røyker ikke selv, så jeg prøver ikke å beskytte meg selv her, så ikke prøv dere på den engang.
Men en liten ting: Har dere tenkt over at det kanskje er litt vondt for en røyker som prøver så godt hun bare kann å slutte, å høre andre kalle henne for barnemishandler? Forstår dere ikke hvilken makt røyken har over en person, og det å slutte normalt ikke er gjort på en dag? Jeg er så heldig at jeg klarte å slutte på dagen og ikke har tatt en røyk siden, men alle mennesker er så forskjellige, også når det kommer til røyking, så det er ikke like lett for enkelte. Hvis nå litt forståelse, uansett hvor mye dere enn måtte hate røyking. Vær litt med-menneske nå da istedet for å hetse dem som strever. Oppmuntring har aldri skadet noen. Men forstår hvordan dere kan si tinga dere gjør, det er jo klart at det er basert på uvitenhet.
God natt.
Annci89
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem