Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.
Hei røykere, hilsen røyker.....
15:26 15.10.2007
Det er første gang jeg er inne på denne debatten, det er ikke hyggelig lesning!! Jeg er røyker, har røyka i 10 år, er 20+0 uker på vei med mitt første barn. Den dagen jeg fant det ut (6 uker på vei) sammen med min samboer, kastet jeg røykpakken min, jeg husker det var 13 røyk igjen. Savner alle de sigarettene hver dag, veldig! Har ikke tatt ett trekk røyk siden! Hver gang jeg blir fristet til å kjøpe meg røyk, (bare en sigarett!!!) Ser jeg for meg at magen min blir fyllt med grå røyk, tenker på mitt stakkars uskyldige rene barn som ligger der... Det hjelper!!! Jeg har lovet meg selv at når jeg feirer bursdag til neste vår da skal jeg ta meg et stort glass rødvin og en sigarett som gullerot til meg selv for at jeg ikke har røyket under dette svangersakpet! Hvem vet kanskje den gulleroten da ikke engang er fristende lenger, i forhold til at mitt barn kanskje har inspirert meg til å slutte helt!! :) Alle dere felles røykere, dette inlegget var ikke ment for å provosere eller skryte av meg selv. Men som et innlegg som kanskje kan inspirere noen av dere til å klare å legge bort røyken ihverfall i svangerskapet! Lykke til til alle dere som prøver!!
Knøttelit1
Sv: Hei røykere, hilsen røyker.....
15:45 15.10.2007
Bra jobbet! det skulle virkelig vært flere som deg, og du burde virkelig ha rett til å skryte, det fortjener du!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem